Annons:
Etikettom-sajten
Läst 1446 ggr
kelfwing
1/20/13, 12:58 PM

Vad vill du läsa om på vegetariskt i fokus?

Efter välbehövlig kritik från en av våra flitiga besökare om sidans senaste innehåll tänkte jag att det vore bra att fråga dig som besökare vad vill du läsa om på sidan? Det ju trots allt användarnas sida!

Kommentera gärna undersökningen och framför dina synpunkter på hur sidan kan bli bättre med de innehåll du vill ha och inte vill ha på sidan.

/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.

Annons:
Aribigga
1/20/13, 1:24 PM
#1

Du kunde ha gjort ett quis istället så kunde man ha röstat på flera ;)

Nåväl, jag vill gärna läsa om vegetariska recept, vegetarisk näringslära, vegetariska produkter och vegetarisk livsstil.

Djurrätt och sådant hör ju klart till vegetarism men jag går mest in här för att hitta recept och tips. Jag är inte ens vegetarian även om jag undviker kött så långt som det går och planerar att lura in mig på det i sinom tid.

Min tanke är att om man vill börja äta vegetariskt och googlar det och kommer in hit och ser en massa artiklar om djurrätt så kanske man blir mer avskräckt än motiverad att leta recept. Förstår du vad jag menar? Det finns ju så mycket fördommar om vegetarisk kost och det hade varit kul om man kunde krossa dem med diskutioner om näringslära och goda recept :)

lurvponnyn.vimeddjur.se

Lavine
1/20/13, 10:06 PM
#2

Jag hör till dem som blir "skrämda" av djurrättsartiklar, och jag har egentligen förstått/trott att jag inte hör hemma här. Tittar ändå in ibland för att se om jag kan hitta någon matinspiration.

kelfwing
1/21/13, 4:06 PM
#3

1: Argbigga: Det var min tanke att man skulle kunna rösta på flera alternativ. Hmm, det var quiz jag skulle valt. Jag tror jag ska göra om den här till en quiz när jag får tillfälle.  Jag förstårprecis vad du menar.  Bra synpunkt! 

# 2Lavine: alla hör hemma här. Oavsett om du äter kött eller inte. Alla som någon gång vill äta vegetariskt är välkommna här.   Jag ber om ursäkt för att du inte har känt dig hemma här förut. Hoppas vi kan ändra på den saken.

/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.

[Moa-]
1/21/13, 6:24 PM
#4

Jag kan hålla med ovanstående talare, samtidigt så har de flesta som äter vegetariskt på sajten gjort det utifrån ett i grunden etiskt val, så viss djurrätt hör givetvis hemma även det på sajten!

De som tar illa vid sig av djurrättsinformation bör kanske fundera över varför de reagerar så? Det kanske är dags att fundera på att göra förändringar i vardagen… (Nej, alla måste inte vara veg. men de som reagerar negativt kanske bör vara.)

Dock kanske det blir lite dubbelmoral när vi på vegetariansajten har mer än de på vegansajten… =P

Lavine
1/21/13, 7:39 PM
#5

Jag menar bara att jag fått intrycket av att det mer är en livsstilssida, och jag är mest intresserad av att läsa om maten. Glad Jag förstår ju samtidigt att diskussioner om matlagning har man kanske inte dagarna i ända. Flört Och inlägg som mest består av länkar läser jag inte vidare i. Men det är ju jag det.

Tänkte skriva i går att nåt i stil med "Dagens mat" är ju ofta en bra typ av tråd, och nu ser jag att det finns, trevligt.

#3 Ingen anledning att be om ursäkt, men tack ändå. Glad

Sarah
1/21/13, 8:47 PM
#6

Bra tråd :)

Sidan handlar mest om maten, det är prio nr ett för mig. Alla är välkomna, oavsett matval (står ju på "om sajten" :))

Men, många som väljer vegetarisk mat gör det av omtanke för djur, precis som att många gör det av miljöskäl eller hälsa. Jag tänker inte ta bort ngn av anledningarna, vi har miljöflikar, hälsolikar och djurflikar, ingen glömd, ingen dömd :P

Ang artiklar, vi har väldigt få djurrättsartiklar. De flesta handlar om maten.

Annons:
kelfwing
1/21/13, 11:37 PM
#7

Sarah:  Angående djurrätt så tror jag att det syftade på de passerade veckan/vekorna där jag av missiver att öka aktiviteten blandade ihop kvantitet och kvalité på sajten startade massa olika trådar. Men nu har städad efter mig och samlat alla djurnyheter (djurrätt eller andra) utom de som blivit en diskussion (jag kan ha missat några)

/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.

[Moa-]
1/22/13, 7:27 AM
#8

Kelfwing; de trådar som låg hade du ju inte behövt ta bort! (Min subjektiva åsikt.)

Jag menar inte heller att den typen av trådar är fel, bara att de kan komma i lite lugnare takt (och kanske ordentligt genomlästa). Glad

kelfwing
1/22/13, 9:49 AM
#9

Moa: jag har inte tagit bort dem. Jag har samlat ihop dem under en och samma tråd. Dvs trådarna Månadens djurnyheter, Icke-vegetariska matnyheter.  De trådar som hade skapat sin egen diskussion ligger dock kvar som egna trådar (och några till tror jag som jag missade i uppsamlingsheatet).

/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.

Sarah
1/22/13, 10:20 AM
#10

Ahaaaaa, det hade jag missat helt :) För mycket jobb. Men vad bra. Det ska inte vara en djurrättssajt.

[Moa-]
1/22/13, 5:06 PM
#11

Okej, det låter ju bra! =)

Upp till toppen
Annons: