Annons:
Etikettallmänt
Läst 1644 ggr
Yolle
2013-03-21 14:42

Tacoinspiration

Snart är det påsklov, och d blir det filmmaraton hemma hos mig med två kompisar. Jag står för maten och de för snacks. Jag tänkte bjuda på tacos. Den blir vegansk eftersom de är så anti man kan vara mot vegetariskt som man bara kan vara, och jag äter ju vegetariskt, minus mjölk pga allergi.

Just nu håller jag på för fullt att göra salsa, ska även göra mina egna tortillas och egen tacokrydda finns alltid hemma. Utöver det ska det finnas sojafärs, majs, sallad, rödlök… Och vad mer?

Vad tkr ni är måste till tacos. Helt klart inte ost eftersom jag inte tål, funderar på att göra iordning soyghurt att ha istället för gräddfil…

Det blir inte lättare, men DU blir bättre.

Annons:
VildaVittra
2013-03-21 14:50
#1

Man ska ha bönor till tacos ju! Och tomater.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Yolle
2013-03-21 15:01
#2

tomater tkr jag känns rätt överflödigt eftersom det finns i både salsan och färsen. Bönor vågar jag inte riktigt skrämma dem med, kanske steka upp några bredvid som tillbehör?

Det blir inte lättare, men DU blir bättre.

VildaVittra
2013-03-21 15:16
#3

Du kan ju mixa de blötlagda bönorna med lök, salt ,peppar och lite vatten och fritera dom. Det är förvisso en västafrikansk rätt men den passar utmärkt till tacos också.

Ska nämna att jag inte rensar bort ytterhöljet på bönorna som hon har gjort.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Yolle
2013-03-21 15:45
#4

hmm, verkar spännande. får testa det :) kanske får upp deras ögon för hur gott det kan vara att skippa köttet ibland :)

Det blir inte lättare, men DU blir bättre.

Zureel
2013-03-21 16:16
#5

Till just tortillas föredrar jag strimlor av något slag framför färs som jag vill ha till nachoschips eller tacoskal.


Yolle
2013-03-21 16:29
#6

brukar ha strimlor när jag gör min tacogryta, som jag äter i tortilla. men just till tacos föredrar jag färs :)

Det blir inte lättare, men DU blir bättre.

Annons:
Aribigga
2013-03-21 18:22
#7

Champinioner och oliver :)

lurvponnyn.vimeddjur.se

Yolle
2013-03-21 22:18
#8

oliver? det har jag aldrig hört någon som haft till innan

Det blir inte lättare, men DU blir bättre.

[Moa-]
2013-03-21 22:58
#9

Oliver är givet till tacos, svarta kalamata oliver, mycket gott! Guacamole är även det ett givet tillbehör till taco! Och givetvis färska tomater.

MalinFrosch
2013-03-22 09:15
#10

Paprika och gurka är ju gott i tacos.

Och vill man ha något lite annorlunda så är det faktiskt riktigt smaskigt med banan i!

Guacemole är ett måste! :)

Sarah
2013-03-22 09:34
#11

Ja guacamole är ett måste :) sen finns det ju god vegansk smältost om du hittar. 

Jag brukar även göra aubergineröra på sojayoughurt. Visserligen arabiskt, men ändå gott till. 

För mig är rörorna viktigast :)

Aribigga
2013-03-22 16:39
#12

Avocado är ju gott också! (ska öppna denna tråden sen nästa gång jag själv ska göra tacos, vad är det nu igen man kan ha i. 😉)

lurvponnyn.vimeddjur.se

Yolle
2013-03-22 16:46
#13

gjorde min egen salsa igår, riktigt mumsig, men inte så stark, så jag köper nog på mig lite jalapeño :)

funderar på några nötter, men vad har de för nötter i mexico?

Det blir inte lättare, men DU blir bättre.

Annons:
VildaVittra
2013-03-22 16:51
#14

Pekan och paranötter i alla fall.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Yolle
2013-03-22 16:56
#15

hmm, synd att macadamia inte är typiskt mexikanskt, absoluta favvonöten :P

Det blir inte lättare, men DU blir bättre.

Upp till toppen
Annons: