Annons:
Etikettpresentationer
Läst 2920 ggr
[Colina]
4/3/13, 12:00 PM

Ny vegetarisk blogg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag är ny på sidan och tänkte starta med att presentera mig. Är snart trettio, skribent och fotograf och vegetarian sedan 14 år tillbaka. Många år har jag pratat om att starta en vego- restaurang eller skriva en kokbok men i brist på tid blev det nyligen en vegetarisk blogg istället! Jag blandar veganska och vegetariska recept med tips på bra vego- restauranger, trevliga resmål som vegetarian (om man som jag tycker maten spelar stor roll när man reser) och säkert ett och annat inlägg om det etiska ställningstagande det var för mig att bli vegetarian.

Ni är välkomna att kika in!

http://baravego.blogspot.se/

Annons:
Aribigga
4/4/13, 6:31 PM
#1

Fin blogg!

Om jag får ge dig en synpunkt bara så blir jag lätt störd över recept som innehåller ord som "lagom mycket" "stor bit" och "näve". Hur sjuttsingen ska jag veta vad "lagom mycket" linser är? 🙂

lurvponnyn.vimeddjur.se

[Colina]
4/5/13, 8:11 AM
#2

#1 Jadu det är en bra synpunkt. Jag får kanske överväga att börja måtta upp mina recept eller komma på en ordlista för att förklara vad mina "mått" betyder. "Lagom mycket" är så mycket du/ni vill ha :)

MalinFrosch
4/5/13, 9:50 AM
#3

Håller med #1 där. Man vill gärna ha lite mer exakta mått.
"Lagom mycket" osv kan funka på typ kryddor och sånt för det kanske är en smaksak, men "lagom mycket linser" är väldigt luddigt.

Jättefina bilder på bloggen!! Duktig du är på att fota mat, önskar jag var så duktig.

Kul med en till veggie-blogg. Man kan inte få för många :D

[Colina]
4/8/13, 2:56 PM
#4

Tackar för synpunkterna och tar det till mig. Jobbar på att lära mig mäta när jag lagar mat så de nya recepten är till stor del måttade :)

Sarah
4/9/13, 5:25 PM
#5

Välkommen!! fin blogg :)

[Colina]
4/10/13, 8:26 AM
#6

#5 tack :)

Annons:
Aribigga
4/10/13, 6:16 PM
#7

Det senaste receptet ser asgott ut! Ska definitivt prova, min sambo som gillar halluomi dessutom!

lurvponnyn.vimeddjur.se

[Colina]
4/10/13, 9:19 PM
#8

#7 det är en av mina absoluta favoriträtter :). Jag älskar det mesta som är italienskt och fylligt så mer sånt kommer framöver.

Upp till toppen
Annons: