Annons:
Etikettallmänt
Läst 1922 ggr
Anibaz
2013-04-26 20:55

Har ni råkat få i er?

Har nå någon gång råkat få i er animalier efter att ni bestämde er för att avstå från kött? 

Tex köttbuljong, fiskextrakt eller liknande? Eller kanske rent utav kött?

Annons:
E-l-vira
2013-04-26 21:53
#1

Japp. Lärde mig alldeles nyligen att tandkräm innehåller animalier… 

En gång på en restaurang. Tog en sked av soppan, på nästa sked såg jag något som liknade köttfärs så jag gick och frågade kocken. Ändå hade en anställd pekat ut den åt mig som vegetarisk! Blä :(

Själv?

Medarbetare på klickerträning.ifokus

Anibaz
2013-04-26 23:23
#2

#1 Men! Dålig stil utav personalen!

Ja, ansjoviskoncentrat i en grytbas. 😕

Intehärutandär
2013-04-27 01:28
#3

Jodå. Kycklingfond i currysås som sagts varit vegetariskt. 

Plockade sallad ur Icas salladsbuffé i höstas och kikade på pastan med dressing. Såg ingen innehållsförteckning och rörde runt lite. Såg fritt fram ut. Väl i bilen, så bet jag i en crab-fish. 🤮

Äter man ute på buffér t ex, så är det ofta någon använt samma bestick till kött som grönt. Eller spillt kött i dressingen och liknande.

Persifone
2013-04-27 13:58
#4

Jodå, det vegetariska på en thai restaurang var kokat i ostronsås. Var tvungen att berätta för personalen att då är det banne mig inte vegetariskt!

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

[MikeW]
2013-04-28 14:20
#5

Fanns någon mat i skolan som jag åt. Sen sa min lärare "Du vet väl att det är fisk i det där?" jag slutade äta och ville nästan spy..

Mina vänner sa inget… var LITE arg på dom att dom inte sa något..

mopsen12
2013-04-30 18:04
#6

Jag beställde en pizza med en kompis och bad om 50/50 kött på och inte kött på andra halvan. Det fick vi såklart inte. Insåg det när vi kom hem så jag plockade bort alla skinkbitar men jag måste fått i mig någon då jag aldrig varit så kräksjuk som efter det… 😕

Åt också sådan där sushi-soppa som jag trodde var vegetarisk men innehöll fisk. 

Farmor lagade grönsakssoppa och stoppade i kycklingfond. "Någon måtta får det väl vara med din vegetarianism" ansåg hon. 😉

Annons:
tlover
2013-05-01 07:51
#7

inte med olyckshändelse vad jag vet.

Jag åt däremot en godis som jag inte visste vad de innehöll som min syster hade tänkt slänga, Jag är ju veg av miljöskäl och att slänga mat, även dålig mat är ju sämre än att äta kött. Jag hade tänkt äta i alla fall en del men jag fick så dåligt samvete att min syster var tvungen att förlåta mig á alla djurs vägnar innan jag kunde äta icke djur godis ens 😊

l'm back

Upp till toppen
Annons: