Annons:
Etiketthälsa
Läst 1959 ggr
Torin
6/27/13, 3:26 PM

Ger upp LCHF -- förstoppning

Nu har jag hållit på i tre månader med LCHF. Kanske skall säga att jag är laktovegetarien.

Min avsikt är att få ner min totalvikt för att öka rörlighet, kunna använda kläder som hänger i garderoben. 

Har köpt boken "LCHF för vegetarianer". Använder en del recept där. Men gemensamt för alla är att det ingår för lite fibrer och toalettbesöken blir bara var tredje dag, de är plågsamma.

För att motverka förstoppning äter jag surkål. Har också en rågröt som består av 4-kornskross, linfrö och lite vetegroddar. € matskedar läggs i blöt på kvällen och sedan äts det utan kokning. På försök har jag även haft i loppfrö.

Skrev till Kostdoktorn och frågade hur han tänkt sig att man som vegis skall kunna klara LCHF. Inget svar. 

Men nu har jag fått nog! Förut sket jag varje morgon efter frukost, nu händer ingenting. Måste försöka på annat sätt. Det får väl bli min vanliga vegkost men i mycket små portioner.

Hälsningar Göran/.Värd för pensionärer/ifokus. Författare till "Konsten att leva billigt och må bra" samt "Mystiska träd"

Annons:
Zureel
6/28/13, 6:57 AM
#1

Jag har bara hållit på med lchf i 5 dagar (allätare) men jag antar att du redan testat kokosfett för att få fart på tarmarna. Nu innan jag började med lchf har jag gått ner 25 kg med att räkna kcal och tänka på portionsstorlek när det inte var möjligt att räkna kcal så att begränsa maten fungerar bra men ät inte för lite då kan det bli svårare att gå ner i vikt då kroppen kämpar emot ifall man äter för lite.


stillness
6/28/13, 1:10 PM
#2

Jag tror inte LCHF är bra i längden för kroppen utan väldig farlig.

Innan hette denna dieten Atkins Diet (Googla).

att äta så mycket mättat fett etc hela dagarna täpper igen våra blodkärl och med tiden leder detta till Stroke,blodpropp, hjärtattack.

Plack byggs på i artärerna etc då djurfetter stelnar i våra kroppar.

Våra kroppar är smarta och andvänder det vi ger den vad det än må vara för den är inställd på överlevnad. tex fett det fungerar som bränsle

men jag tror utan tvekan att bieffekten kommer senare som jag skrev ovan.

Förstoppning kan bero på för lite fibrer? som vi hittar i, Grönsaker,frukt,havregryn etc

Upp till toppen
Annons: