Annons:
Etikettmatprat
Läst 5246 ggr
[TrevorS]
7/24/13, 5:17 PM

Vegetarisk biff och kyckling-nudlar på LIDL

Hittade vegetariska nudlar på burk på Lidl som är vegetariska från Vitasia med smakerna:

Kyckling och Svamp & Biff och Tomat. De är märkta med V-stämpel med text Vegetarisk under.

Kycklingen har man använt kryddor bland annat nutrialyeast/bjäst för smak och biffen kryddor som används vanligen till biff för smak. De är lite spännande och kyckling och svamp har även majskorn i.

Annons:
[Moa-]
7/24/13, 5:19 PM
#1

Ja, Lidl är ett bra ställe för oss ovo-lakto-vegetarianer! =)

Åt indiska "rissticks" därifrån förra veckan, de har även ofta vegetariska minivårrullar och bra pris på färs och sojabullar. För att inte nämna att de brukar har gott om ost, keso och kvarg utan Löpe eller gelatin. =)

[TrevorS]
7/24/13, 5:24 PM
#2

De har även grönsaksburgare och grönsakspinnar som är vegetariska, fann den bland fisken av någon märklig anledning.

Fann minivårrullar som var veganska för några år sedan, men de som de tar in nu innehåller ägg numera.

Ja de har mycket bra, hittade även äppeljuice som inte innehåller några tillsatta ämnen utan bara renpressade äpplen! 🤪

Har inte testat deras sojafärs, jag köper storpack som är billigare, hoppas på deras sojafärs blir billigare så man kan köpa den istället.

[Moa-]
7/24/13, 5:31 PM
#3

Nja, grönsakspinnarna som jag också uppfattade som vegetariska innehöll tyvärr Löpe vilket jag ej anser bör ingå i en vegetarisk kost av något slag…

17 kr/förpackning är enligt mig ett bra pris, men allt beror på hur mycket energi man är beredd att lägga ned på det hela.. =P

Jo, jag gillar mycket på Lidl, inte minst deras butiksbakade äppelpaj, grymt god! Ofta får man dock komplettera vissa saker på en annan butik, vilket är lite krångligt ibland, men mycket bra har de! =)

[TrevorS]
7/24/13, 9:39 PM
#4

Jag fick svar att den skulle vara från växtriket. Kanske skulle fråga igen. Lite osäker på exakt vilka ord de använde.

[Moa-]
7/24/13, 10:14 PM
#5

Då kanske vi menar olika produkter, men lät väldigt lika och låg på ungefär samma plats… Vegetable fingers hette det jag hittade, men ser nu att det faktiskt inte står Löpe, utan endast ost på förpackningen, men den saknar den av Lidl använda markeringen för vegetariskt. Men du hade mailat om den alltså?

[TrevorS]
7/25/13, 12:11 AM
#6

Ska fråga igen. har pratats om dem tidigare. osäker på vad som står. eftersom jag väljer veganskt så är produkten inte så intressant även om det är kul att den finns för andra. Hittar inte mejlet nämnligen. Frågade även om soyamjölken de har och soyghurten samt osten med samma märke. Hade imte tänkt på stämpeln då så det var länge sedan. Quisit Vegetable Fingers hette de jag frågade om just osten. står inte Löpe på dem i den anteckningen jag fick över ingredienserna. Osten ska ha använts vegetabiliskt Löpe. Men detta var så länge sedan så de kan ändrat ingredienserna. ska fråga om löpet de hade i osten igen.

Annons:
[TrevorS]
7/25/13, 12:13 AM
#7

Men det är väl bara Viasia och Soywell som bara har v-stämpeln på lidl eller är det flera märken som har det?

[TrevorS]
7/25/13, 12:14 AM
#8

Men det är väl bara Viasia och Soywell som bara har v-stämpeln på lidl eller är det flera märken som har det?

[Moa-]
7/25/13, 8:06 AM
#9

Okej, det brukar ju annars stå just "sutible for vegetarians" när det är vegetariskt, även om inte symbolen är med. Men förhoppningsvis har jag helt fel! =)

[TrevorS]
7/25/13, 9:59 AM
#10

Det kan nog stå i för sig. Har läst på nåhon pasta att den passade för vegetarianer och veganer. :)

mogfarm
8/24/13, 2:24 PM
#11

Har Lidl keso utan Löpe? Bra, det visste jag inte. Jag gillar verkligen deras märkning så man lättare ser om det passar vegetarianer eller veganer.

[Moa-]
8/24/13, 2:53 PM
#12

mogafarm; ja, minst en av deras cottage cheese är utan Löpe, minns inte om det är båda, den vanliga eller light varianten…

[TrevorS]
8/24/13, 3:07 PM
#13

Jag äter ej mejeriprodukter så jag har noll koll. Men det skrevs om lidls ostar i någon nnan tråd här vill jag minnas. händer att det köps hem till vegetarian eller blandkostare som hälsar på som totalvägrar vegetabilisk ost.

Annons:
Upp till toppen
Annons: