Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen Djurnyheter Aktuella evenemang

Presentationer Recept: Varmrätter Recept: Frukost Recept: Drycker och mixer Recept: Efterrätter och snacks Recept: Röror Recept: Sallader och kalla rätter Recept: Soppor Recept: Såser Recept: Övriga Matprat Hälsa Näringslära Livsstil Träning Hjälp ett djur direkt Organisationer Allmänt Djuretiska frågor Ekonomiska frågor Miljöfrågor Politiska frågor Resursfrågor Tips och Läsvärt. "Off Topic" Dagens mat Om sajten Djurnyheter
Aktuella evenemang

Från köttätare till vegetarian, rensa kroppen?

2013-07-29 19:02 #0 av: Fatimafransson

Hej,

Jag har alltid ätit väldigt mycket grönsaker, rotfrukter och frukt mm. (vegetarisk mat)  och ätit  ekologiskt/närodlat kött/fisk kanske 1-2 gånger i veckan knapp de.

Men nu har jag bestämt mig för att bli (lakto-ovo-vegetarian) av olika skäl. Läst mkt om köttindustrin, processer mm.

Jag märker även att så fort jag äter kött/fisk, som härom dan mår min mage riktigt dåligt, av magsmärtor, uppstötningar som uppstått  det senaste året.

Nu vill jag sluta helt, och övergå till bara vegetarisk mat bli (lakto-ovo-vegetarian).

MEN UNDRAR HUR JAG SKA GÅ TILL VÄGA?  HUR SKA JAG AVSLUTA/ STÄLLA OM KROPPEN? BÖR JAG GÖRA KROPPSLIG RENING? 

Anmäl
2013-07-29 19:03 #1 av: [Moa-]

Nej, det är bara att du äter vegetariskt, krångligare än så är det inte. =)

Anmäl
2013-07-30 07:45 #2 av: kelfwing

Bara se till du ersätter köttet med bönor eller köttsubstitut eller något annat...  Jag menar om du t. ex vanliga fall skulle äta en kött-hamburgare med pommes frites, så kan du inte nu äta bara pommes frites.  Utan du får äta en vegetarisk hamburgare med pommes frites.  Kanske inte det bästa exemplet ur hälso-synpunkt.

Vill du veta mer kan du läsa våra artiklar vegetarisk nybörjare i köket och nybörjaren kokbok som du hittar här på sidan.  Här är länkarna:

Vegetarisk nybörjare i köket: http://vegetariskt.ifokus.se/articles/5181390b8e0e7435dc000139-vegetarisk-nyborjare-i-koket?discussions

Nybörjarens kokbok: http://vegetariskt.ifokus.se/articles/518142558e0e741431006362-nyborjarens-kokbok?discussions-1

/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.

Anmäl
2013-07-30 09:23 #3 av: [Moa-]

Nej, att bara ta bort köttet fungerar inte i vardagen, dock är detta enligt mig en fullt acceptabel lösning om man ett fåtal gånger i månaden äter ute till exempel. Jag gör hellere så än att riskerar att äta löpe i ost och dylikt. (Något många restauranger ännu inte vet vad det är.)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.