Annons:
Etikettaktuella-evenemang
Läst 2471 ggr
Fatimafransson
2013-07-29 19:02

Från köttätare till vegetarian, rensa kroppen?

Hej,

Jag har alltid ätit väldigt mycket grönsaker, rotfrukter och frukt mm. (vegetarisk mat)  och ätit  ekologiskt/närodlat kött/fisk kanske 1-2 gånger i veckan knapp de.

Men nu har jag bestämt mig för att bli (lakto-ovo-vegetarian) av olika skäl. Läst mkt om köttindustrin, processer mm.

Jag märker även att så fort jag äter kött/fisk, som härom dan mår min mage riktigt dåligt, av magsmärtor, uppstötningar som uppstått  det senaste året.

Nu vill jag sluta helt, och övergå till bara vegetarisk mat bli (lakto-ovo-vegetarian).

MEN UNDRAR HUR JAG SKA GÅ TILL VÄGA?  HUR SKA JAG AVSLUTA/ STÄLLA OM KROPPEN? BÖR JAG GÖRA KROPPSLIG RENING?

Annons:
[Moa-]
2013-07-29 19:03
#1

Nej, det är bara att du äter vegetariskt, krångligare än så är det inte. =)

kelfwing
2013-07-30 07:45
#2

Bara se till du ersätter köttet med bönor eller köttsubstitut eller något annat…  Jag menar om du t. ex vanliga fall skulle äta en kött-hamburgare med pommes frites, så kan du inte nu äta bara pommes frites.  Utan du får äta en vegetarisk hamburgare med pommes frites.  Kanske inte det bästa exemplet ur hälso-synpunkt.

Vill du veta mer kan du läsa våra artiklar vegetarisk nybörjare i köket och nybörjaren kokbok som du hittar här på sidan.  Här är länkarna:

Vegetarisk nybörjare i köket: http://vegetariskt.ifokus.se/articles/5181390b8e0e7435dc000139-vegetarisk-nyborjare-i-koket?discussions

Nybörjarens kokbok: http://vegetariskt.ifokus.se/articles/518142558e0e741431006362-nyborjarens-kokbok?discussions-1

/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.

[Moa-]
2013-07-30 09:23
#3

Nej, att bara ta bort köttet fungerar inte i vardagen, dock är detta enligt mig en fullt acceptabel lösning om man ett fåtal gånger i månaden äter ute till exempel. Jag gör hellere så än att riskerar att äta Löpe i ost och dylikt. (Något många restauranger ännu inte vet vad det är.)

Upp till toppen
Annons: