Annons:
Etikettmatprat
Läst 1652 ggr
Endezeichen
2013-11-07 14:05

Familjen ska äta pizza, vad ska jag gøra?

Imorgon åker min familj ner till stan och köper pizza. Det är extra priw nu på Grandiosa X-tra allt och de vill gärna, detsamma med mig. Grejen är den att jag kollade affärens sortiment på pizza idag, och upptäckte att de inte hade vegetarisk. Jag vill inte hindra dem, inte vara tråkig eller dylikt. För min del kan de äta pizza utan mig också eller så kan jag hitta på något annat, men av erfarenhet vet jag att de kommer känna ansvar för mig och inte kunna genomföra detta. Jag vill inte förstöra, så vad gör jag? Någon som varit i den här situationen?

Annons:
slarvigt
2013-11-07 14:22
#1

Kan ni inte göra egna istället? :) Det går superlätt (och billigt) att göra med libanesiska tunnbröd (typ sådana här http://www.laziz.se/brod) som man sedan lägger på det man vill på. Beroende på vad man har på så behöver de bara vara inne några minuter :)

Intehärutandär
2013-11-07 17:04
#2

Äter Du inte laktos? Om så har de färdiga pizzor med mozarella, tomat och pesto som är väldigt goda. Lidl's egna märke har t ex spenatpizza osv.

Annars kan Du göra själv, som ovan beskriver. Med tortilla, rågkaka, tekaka m.fl som botten, färdig tomatsås och den fyllning Du önskar.

Stallmima
2013-11-08 01:04
#3

Göra egen pizza är waaay much godare än att köpa färdigfryst, tar iprincip lika lång tid att "tillaga"  😉

Magisk
2013-11-08 11:59
#4

Säger som andra att laga egen. 🙂

Medarbetare på Anhörig.
Skrattar

Fialialej
2013-11-13 13:30
#5

Laga egen eller köp mozzarella-pesto. den är lätt godast av allaaa! :)

"På natten är alla katter svarta"

Upp till toppen
Annons: