Annons:
Etiketttips-och-läsvärt
Läst 2061 ggr
[Vegg]
11/25/13, 1:00 PM

Kostdoktorn kallar oss för JV...

Kostdoktorn jämför veganer med Jehovas Vittnen.

"När det gäller att all svält, alla krig och allt våld på jorden skulle upphöra om vi bara blev veganer ställer jag mig dock högst skeptisk. Lite för mycket Jehovas Vittnen över det."

Inlägg 84

Annons:
veggie4every1
11/26/13, 2:20 AM
#1

Kostdoktorn har ett ekonomiskt intresse av att människor fortsätter att konsumera animalier och fortsätter att vara beroende av läkarbehandling och mediciner.

Kostdoktorn vill säkert inte att hans patienter slutar att knacka på dörren…..😉

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[Vegg]
11/26/13, 6:50 AM
#2

Ja det stämmer nog. Om ett äpple om dagen håller en frisk så är det bättre att äta en hamburgare så de inte behöver dra ner på medicinen och tjäna mer. 😉

Nu har jag bara ätit vegetariskt i stora delar av mitt liv, men har aldrig skrivit eller jämfört folk med en religös tro beroende på vad personen äter.

KaiPon
11/27/13, 9:24 AM
#3

Att jämföra så tycker jag är lågt, då alla är individer oavsett kost. Sen att allt våld på jorden skulle sluta bara vi blev veganer kan jag vara lite skeptisk till (samma sak med krigsfrågan), men vad vet man? Man kan ha fel.

Däremot, och missförstå mg rätt nu, så kan vissa (tror dock det är en ytterst liten del av alla) veganer bli lite väl militanta. "Ät som jag annars får du spö" typ. Eller så ska de trycka upp i ansiktet på en att de är minsann bättre för de är veganer. Det är bland det värsta jag vet, när folk gnider i ansiktet på en att de minsann har x tro, x kost, x livstil.

Men nu blev det lite OT.

Vad jag vill säga är väl mest att det känns nästan lite obehagligt att höra den jämförelsen. Varför vet jag inte, men den känns bara så… Fruktansvärd fel.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

[Vegg]
11/27/13, 9:52 AM
#4

Om man nu är "Militant vegan" och gör ställer till med otyg och oreda, så ska det inte förstärkas med att kalla dem för veganer, för mig så är detta personer som förstör för alla andra i vårat namn. Lite som att kalla sig som buddhist och sedan springa runt och slå ner folk.

Det är bara fördomar, kostdoktorn tror jag har en syn på att alla som inte stödjer hans diet är hans fiender. Men det ger ju ingen rätten  att hänga ut och jämföra med en religion på ett negativt sätt!

Upp till toppen
Annons: