Annons:
Etikettmatprat
Läst 859 ggr
[Shackalen]
12/29/13, 6:29 PM

Ny här

Hej, är ny här inne på vegetariskt i fokus.

Har bestämt mig för att bli vegetarian, började i morse och har inte ätit något kött än. Jag är 18 den 20 juli och bor hos en fosterfamilj sedan 06. Kan säga att dom inte är så stöttande i det här utan tar det mer som ett skämt… men inget jag kan göra så mycket åt.

Undrar om ni har några bra tips gällande mat/efterrätter/godis och allt sådant, gärna med mindre kalorier då jag ska 'försöka' gå ner några kilo efter nyår, samt ut och motionera mera? :)

Annons:
Fialialej
12/30/13, 9:10 PM
#1

Hej hej! :)

Jag har skrivit lite tips för att förbli vegetarian:

1. VARFÖR? Fundera på VARFÖR du inte vill äta djur. Mitt argument var från början djurhållnigen. Djuren mår skit och det vill jag inte bidra till. Sen insåg jag att det finns hälso och miljöargument. Du lär säkert få argumentera för det där tusen gånger sen så lika bra att veta vad man håller på med. /tänk också på att du inte behöver försvara dig. Ditt val.) Läs på! :)

2. FRIKORT! I början hade jag några undantag som var okej att äta trots att jag var vegetarian i övrigt; kebabtallrik, västkustsallad och smörgåstårta. ;) Efter ca ett år hade jag vuxit in i rollen som vegetarian och hade ingen tanke på att vilja äta kött. Nån gång på fyllan har jag ätit kebab sen dess, men sånt händer och spelar ingen roll. En gång är ingen gång. ^^

3. GEMENSKAP! Försök få med familjen! Föreslå att ni ska googla reda på ett smaskigt vegetariskt recept och laga mat tillsammans, eller laga mat åt resten av familjen? :) Be om råd med maten osv.

4. KRÅNGLA INTE! Tänk på att det finns massa vegetarisk mat fast vi inte tänker på det; pizza, pannkaka, crepes (med svampstuvning?), potatisbullar, soppor till förbannelse, och så vidare… :)

Lycka till och kram på dig du!

"På natten är alla katter svarta"

Upp till toppen
Annons: