Annons:
Etikettmatprat
Läst 1420 ggr
Jetaime
1/5/14, 3:25 PM

Lätt, snabb och god!

Någon som har tips på en lättlagad vegetarisk maträtt som inte är allt för komplicerad och kräver hur mycket ingredienser som helst? Jag vill gärna prova nått nytt och ska dessutom laga nått till min pojkvän idag, behöver bara lite inspiration! Fastnat i det gamla vanliga! :)

Annons:
tlover
1/5/14, 4:48 PM
#1

soppor är ju svår att misslyckas med

tomatsoppan vi gör är tex en burk krossade tomater, en brukar vita bönor i tomatsås, buljongpulver/tärning och kryddor (tex peppar och basilika) ingen gormemat men snabb och god nog, man kokar bara upp det tills buljongen har löst sig. Man kan piffa upp den med lök, majs och spiskummin tex eller annat men det är en bra snabb bas.

linssoppa är ju god med det mesta, tex brukar vi göra en med potatis, linser, buljong och timjan.

Annat som passar med linser är krossade tomater (främst till gröna linser), paprika, svamp, lök (muligatawny tex), nässlor osv

curry funkar ju alltid (lök, vitlök, buljong och linser som bas sen kan man fylla på med "vad som helst" tex äpplen, bönor, kikärter, krossade tomater osv)

Bollar eller biffar av olika slag, tex fröbollar är min mans absoluta favorit och har serverats på 50 års fester med komplimander.

pastasåser på krossade tomater, vitlök, lök, buljongpulver och bönor som bas som man kan bygga på med vad som helst (linser, marinerade bönor, squash, paprika, oliver, nässlor etc)

Grytor med "brunsåsbas" på lök, bönor, buljong, sojasås, vatten och redning som man kan fylla på med vad som helst (olika slags lök, rotfrukter, bladgrönsaker tex torkade nässlor etc)

etc etc

l'm back

Upp till toppen
Annons: