Annons:
Etikettmatprat
Läst 896 ggr
_Fisken
1/17/14, 8:07 PM

Grön lunch

Har ätit dubbelmacka nu till lunch i 2 år. Tycker om grönsaker och rotfrukter hur mycket som helst och jag har tänkt lägga om lunchvalet till att innehålla grönt. Men vad göra som går fort? Det är viktigt! Rårivet? Hackat? Vad? Orkar inte med för myckrt bök och jag är inte kräsmagad. Jag känner inget tvång att skala morötter etc. Vad och hur? Snabbt och billigt? Tre-fyra ingredienser. Tacksam för hjälp.

Annons:
Tjeja
1/17/14, 8:19 PM
#1

Bönor på burk!

Öppna ÄT!

Nyttigt och gott!

Vill du äta varmt så värm..

Vill du göra det lite finare, trevligare och ännu godare, skölj bönorna lite och mixa med någon annan frukt eller grönsak du gillar. Lätt att variera!

Olika bönor att välja på för att få variation också, kidneybönor är min personliga favorit, men finns ju som sagt väldigt många olika sorter. Borlotti bönor, svarta bönor, kidneybönor, vita bönor, svartögda bönor, röda bönor och bönmixar är några exempel på ganska vanliga burkbönor!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

_Fisken
1/17/14, 9:35 PM
#2

Det bra förslag! Det kan ju mixas med annat. Brukar använda Citronpeppar till sallader om de måste livas upp lite.

Tjeja
1/18/14, 12:14 PM
#3

Ja de flesta kryddor brukar fungera rätt bra med bönor tycker jag faktiskt! Man kan göra chiliröra som går fort att värma eller göra en örtsallad med lite citron på och allt, precis allt där emellan! 

Bönor är toppen för man kan variera så otroligt mycket och det är ändå bland det absolut enklaste att göra!  (som sagt, i värsta krisfall tar man enkelt bara med sig en burk och äter direkt ur den precis som det är, och det är ändå nyttigt och helt ok smak ändå!) 👍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Upp till toppen
Annons: