Annons:
Etikettnäringslära
Läst 2178 ggr
[vigge_]
2/11/14, 9:45 AM

Behöver hjälp med en uppgift om vegetarianer!

Hej!

Det är så att jag håller på med ett projekt på hemkunskapen som handlar om att man ska göra en daglig måltid åt en vegetarian! (inte en riktig person) :)

P.g.a. detta så är jag intresserad av era matvanor så att jag får ett bra underlag när jag ska skriva vardagliga måltider åt denne "person".

Skriv gärna vad ni brukar äta och vad det innehåller (protein, kolhydrater m.m. gärna hur mycket ifall ni orkar). Är mest intesserad av svar från vegetarianer som sportar! :) 

Skulle verkligen uppskatta respons då detta är väldigt viktigt för betyget! :)

Med vänlig hälsning, Vilgot Hassler

Annons:
Fialialej
2/11/14, 12:13 PM
#1

Jag äter typ; Frukost: Frukt + te Middag: (exempelvis) spagetti med linsgryta och grönsaker. Brukar tänka tallriksmodellen är jag lagar mat. Ser till att alla näringsdepartementet finns med vid de flesta mål. Äter inte jättemkt proteiner eftersom jag inte rör mig speciellt mycket. Kvällsmat: macka/grönsaker m dipp eller annat enklare Däremellan sätter jag i mig en del frukt, morötter osv under dagen. Är jag hungrig äter jag "middag" två gånger om dagen. Kan tillägga att jag inte jobbar eller tränar just nu pga sjukdom så är väldigt stillasittande. Därmed inte så massiva måltider. Är man inte tex skogshuggare eller idrottare så behöverman inte så mkt mat som de flesta tycks tro. Jag har bra värden och har aldrig haft brist. Hoppas det hjälper dig. :)

"På natten är alla katter svarta"

slarvigt
2/18/14, 11:31 AM
#2

Jag är lacto-ovo-vegetarian och äter: Frukost: Kaffe och ägg i någon form (kokta, stekta på knäckebröd, omelett, äggröra, bananpannkaka) Lunch: blandat quinoa och linser, med olika grönsaker och rotfrukter (oftast zucchini, broccoli, morot, rödbeta). Middag: rotfrukter i ugn (potatis, morot, rödbeta, champinjoner) och någon soja- eller quornbiff.

[vigge_]
2/18/14, 2:29 PM
#3

Tack för hjälpen allihopa! Lämnade in min redovisning igår och fick högsta betyg-A! :)

Upp till toppen
Annons: