Annons:
Etikettpresentationer
Läst 1849 ggr
Cochon
2/20/14, 7:06 PM

Ny här - Hej svejs

Hej hej! =)

Är ny här på vegg i fokus och ganska nybliven halvvegetarian. Har länge haft stora problem med kött, konsistensen är hemsk och i värsta fall hulkar man sig. Min avsmak för kött har även medfört att jag inte har fått i mig tillräckligt med proteiner då jag  knappt äter köttet som serveras. 

Jag är endast halvvegetarian för att jag inte fixar konsistensen av kött, främst, men även smaken är bidragande lite. Jag tycker därför att sådant som t.ex köttfärs och falukorv är okej då det inte har konsistensen av kött. Dock vill jag ha köttet i någon form av gryta, så det märks så lite som möjligt. Min logik är som den är, haha. ^^ Där av är jag bara halvvegetarian (lutar mest åt det vegetariska hållet).
Men hoppas man är välkommen här i alla fall. :P =)

Hur som helst tänkte jag kolla in här i hopp om lite inspiration och lärdom kring det vegetariska köket. Tycker att vegg mat är riktigt gott och älskar bönor och linser, som jag föredrar framför kött.

/Cochon

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Annons:
[Moa-]
2/20/14, 7:19 PM
#1

Nja, definitionsmässigt bör du nog inte kalla dig något med vegetarian då det urvattnar begreppet och blir väldigt missvisande. De som vanligen kallas sig halvvegetarian/demi/semi-vegetarian är de som äter fisk och/eller kyckling, men ej rött kött ("korrekta" termer för detta är pescetarian, pollotarian). Du är helt enkelt blandkostare som väljer bort visst kött.

Däremot är du välkommen till sajten (vilket säkert Sajtvärd snart hälsar mer korrekt). =P Att vilja lära sig med och äta mer vegetariskt är sunt och mer än välkommet, kanske byter du successivt ut allt kött mot vegetariska alternativ. =)

Cochon
2/20/14, 11:37 PM
#2

#1 Tack så mycket. =) Aha, jag som trodde jag var lite fyndig med halvveggen, men men! Haha, då är jag lite utböling här inne, men ack så förtjust i er mat. ;) ;) =)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

[Moa-]
2/21/14, 8:41 AM
#3

Som sagt, alla är välkomna till sajten och alla kan vi äta vegetariskt i större eller mindre utsträckning. =) Dock kul att du hittat mat du gillar, det finns många recept och tips på sajten. Alla äter i dock vegetariskt på olika sätt och med olika kosthållning precis så som blandkostare, så svårt att se det helt homogent, något du säkert kommer att upptäcka när du skummar trådarna på sajten. =)

MalinFrosch
2/24/14, 8:56 PM
#4

Välkommen hit!
Kul att du gillar vegetariskt, vad du än kallar dig ;)
Hoppas du hittar inspiration här!

MrsGoldfire
3/1/14, 1:03 PM
#5

Alltid en början! Jag började likadant.😃

*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn

Upp till toppen
Annons: