Annons:
Etikettrecept-sallader-och-kalla-rätter
Läst 4533 ggr
arandeira
3/26/14, 4:40 PM

Kalla luncher

Hej!

Jag tar med mig egen lunch till skolan då jag inte vill äta lunchen som serveras där av många olika anledningar - största är att de inte serverar vegan mat överhuvudtaget och den vegeterian mat som finns är i mina ögon oätlig. 

Nu har jag kommit till den punkt att jag är trött på mina sallader (sallad/tomat/gurka är bas, ibland trillar det ner någon förändring men…) och lunchsmörgåsar. Problemet är att maten måste vara kall och klara sig i rumstemperatur i ett par timmar då jag varken har tillgång till kyl eller micro på skolan. 

Har ni har några tips på nya, enkla, goda luncher som jag skulle kunna ta med mig? 

kan nämna att jag inte äter bönor och quorn. 

Tack på förhand!

Annons:
[Moa-]
3/27/14, 8:46 PM
#1

Avocado är mättande och gott, pasta fungerar strålande att ha i sallad, samma sak med cous-cous/matvete/bulgur etc. Olika sorters ost gör det till mer av mat än tillbehör. Ägg om du äter det. 

Fyllda wraps är strålande mat, vissa gillar pannkaka. Tzay går utmärkt att äta kallt om du äter det? Vinbladsdolmar och mycket mat från mellanöstern går att äta kallat, tänk meze/tapas…

MalinFrosch
4/9/14, 9:26 PM
#2

Quinoa är ju den ultimata ta-med-maten! Det håller sig, man kan smaksätta det med typ vad som helst eller blanda med vad som helst PLUS att det är fullvärdigt protein.

Gör en sallad och blanda i quinoa i.
Eller stek sojabitar med någon god krydda och blanda med quinoa som du blandat med lite ajvar och hackade oliver. Mums!

arandeira
4/14/14, 10:06 AM
#3

#1 #2 Tack för era svar! :D Mina luncher har definitivt börjat variera mer sen jag fick lite hjälp här på iFokus. Det där med mat från andra kulturer drog de upp på Vegan iFokus också, ska se till att läsa på mer om mellanöstern!

Sarah
4/18/14, 12:02 PM
#4

För mig blir det en hel del bulgursallader med mycket bönor och röror till.

Endezeichen
4/18/14, 1:02 PM
#5

Hade med mig kikärtsbiffar till skolan igår. De höll, så biffar som kan konsumeras kalla kanske kan vara något.

Upp till toppen
Annons: