Annons:
Etikettrecept-sallader-och-kalla-rätter
Läst 2425 ggr
Sjuttan
4/27/14, 11:28 AM

VITKÅLSSALLAD.

Behöver hjälp - bra tips från någon! Jag vill gärna ha en vitkålssallad i kylen alltid. MEN har så svårt strimla vitkålen fint. Har dåliga och onda handleder och då är det jättesvårt. Har nog köpt och provat varena mandolin på marknaden men de funkar INTE bra på vitkål. Det bästa jag har nu är en gammal osthyvel men det gör ju så ont i mina handleder! Hoppas att någon här har ett dundertips! Aa

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Annons:
[Emma--]
4/27/14, 11:33 AM
#1

använder bara en matberedare. För mig duger det då 🙂

Sjuttan
4/27/14, 11:39 AM
#2

Det låter ju jättebra men får du strimlor då? I min matberedare blir det som havregryn i formatet ungefär.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

[Emma--]
4/27/14, 11:47 AM
#3

Jo blir då större än havregryn i alla fall. 🙂

Sjuttan
4/27/14, 7:53 PM
#4

Tack.  Kanske min madberedare är för gammal. Aa

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

tlover
4/27/14, 9:48 PM
#5

matberedare med "skivare" (och rivjärn när det gäller annat) är superbra för mina leder.

okej den vibrerar lite (mina leder tål inte vibrationer) men det går så snabbt så att det övervägs.

l'm back

Sjuttan
4/27/14, 11:47 PM
#6

Får försöka med matberedaren igen - men kålen får ju inte bli som gröt! (smile) Aa.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Annons:
[TanatosNyx]
5/6/14, 2:10 PM
#7

http://www.reumashop.se/shop/thumbnails/shop/28861/art61/h2817/11842817-origpic-a7df69.jpg_0_0.31_100_100_265_265_85.jpg

Länkar en bild på en osthyvel med reumatikergrepp. Kan kanske vara något? Det belastar inte handleden på samma vis, man får mycket mer kraft också.

Sjuttan
5/6/14, 11:05 PM
#8

Jaaaaaa   -  det skulle kunna vara lösningen på mitt problem!  Taaack!  Aa

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

[TanatosNyx]
5/6/14, 11:11 PM
#9

Har du mycket problem med handlederna så prova för all del att få komma till en arbetsterapeut, där kan du få massa smarta tips och råd om allt ifrån olika hjälpmedel till ergonomi. (för jag gissar att det är annat än bara vitkål som är jobbigt att hantera? 😎)👍 kostar som ett vanligt läkarbesök men kan betyda guld! Själv kan jag knappt vrida en skurtrasa när jag är som sämst i mina handleder.

Sjuttan
5/6/14, 11:15 PM
#10

  Tack för rådet.   Klarar det mesta  men har bytt ut de flesta hushållsartiklar  mot lätta grejor.  Aa.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Upp till toppen
Annons: