Annons:
Etiketttips-och-läsvärt
Läst 2355 ggr
tlover
2014-05-24 16:09

Restauranger som serverar vegetariskt - Lista

Som ovo-vegetarian och matallergiker är det svårt att hitta nått ställe att äta så jag tänkte en lista kan vara bra. Listan kopierar man och lägger till restauranger under städerna i bokstavordning.

Specifiera gärna om det är lakto ovo, ovo, lakto eller helvegetarisk/vegansk mat som serveras.

Är restaurangen helt vegetarisk är det också värt att nämna.

Lycksele: Ibbes pizzeria, serverar falafeltallrik som är ovo-veg (ev helvegetarisk om man inte har dressingen)

Restaurang knuten, serverar ev pastarätt som antingen är ovo-vegetarisk el helvegetarisk, däremot strör dom på parmesan om man inte säger nått om det.

Storuman: Kiitas, serverar om jag minns rätt blandannat en helvegetarisk rätt

Umeå: Taj Mahal, har många (över 20) lakto ovo, ovo, lakto el helvegetariska rätter. Vissa är även glutenfria.

sagami, har alltid en vegetarisk rätt och vegetarisk sushi.

Great Eastern, har vissa vegetariska rätter.

Eastern Palace, har vissa vegetariska rätter även glutenfria

Euroasia, har vissa vegetariska rätter även glutenfria

Örnsköldsvik: La casa mia, har lakto vegetariska i alla fall men gör hel vegetariska och rätter för andra matallergier om man frågar (dom är jättesnälla)

Fortsätt gärna med listan, blir den alldeles för populär kan man kanske dela upp det på län eller så.

l'm back

Annons:
JodineFritzl
2014-05-25 12:00
#1

Lycksele: Ibbes pizzeria, serverar falafeltallrik som är ovo-veg (ev helvegetarisk om man inte har dressingen)

Restaurang knuten, serverar ev pastarätt som antingen är ovo-vegetarisk el helvegetarisk, däremot strör dom på parmesan om man inte säger nått om det.

Storuman: Kiitas, serverar om jag minns rätt blandannat en helvegetarisk rätt

Umeå: Taj Mahal, har många (över 20) lakto ovo, ovo, lakto el helvegetariska rätter. Vissa är även glutenfria.

sagami, har alltid en vegetarisk rätt och vegetarisk sushi.

Great Eastern, har vissa vegetariska rätter.

Eastern Palace, har vissa vegetariska rätter även glutenfria

Euroasia, har vissa vegetariska rätter även glutenfria

Örnsköldsvik: La casa mia, har lakto vegetariska i alla fall men gör hel vegetariska och rätter för andra matallergier om man frågar (dom är jättesnälla)

Örebro Rosengrens skafferi, har en kötträtt på menyn annars helvegetariskt. Har både dagens rätt med salladsbuffé och vanlig meny.

Restaurang Stadsträdgården, ekologiskt och en vegetarisk rätt varje dag, helgbuffé. Ligger i Stadsparken.

Pizzeria Kruthuset serverar vegetariska pizzor, har fetaost och  mozzarella på en del men det går att få veganskt.

Går att få quornburgare på O'Learys på Drottninggatan om man är villig att äta ägg och det finns ett kebabställe mitt emot Krämaren i centrum som serverar vegansk kebab, går att få med laktovegsås eller helt vegansk om man vill.

Upp till toppen
Annons: