Annons:
Etikettoff-topic
Läst 3081 ggr
_Fisken
6/9/14, 9:57 PM

Tomathackare

Hej,

Ni måste ju vara experter här. Finns det nån manuell grej som tärnar upp en tomat i ett svep? Nån press med en massa knivar. Sen ramlar det ur bra tärningar. Man kan ju klyva tomaten på hälften. Sen pressa….Kan nog användas till lök åxå.

Hör av er om ni vet nån bra produkt.

Annons:
Sjöstjärna
6/9/14, 10:02 PM
#1

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

mimåne
6/9/14, 10:04 PM
#2

Jo, det finns det. Tror det finns en hel del märken och varianter. Jag vet att jag har sett en grönsakshackare på Tv shop men även i butik. Men oj om man skulle minnas var och vad det var för märke på dem…

Medarbetare på akvariefisk ifokus

mimåne
6/9/14, 10:05 PM
#3

Just det ja! Nicer dicer hette den från Tv shoppen ;)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Cragan
6/9/14, 10:08 PM
#4

mandolin låter det lite som att du söker.

_Fisken
6/9/14, 10:12 PM
#5

Bra tips där! Tack. Ska kolla åxå Mandolin. Vill ju gärna ha lite kvalité på grejerna åxå. Annars hamnar de högst upp i skåpet och sen på nån "Ta-till-Vara".

Cragan
6/9/14, 10:20 PM
#6

köpte en variant på tv-shop den höll i 6 månader ungefär eller 2ggr 🤫  sen köpte jag en på affären som va ganska billig och den har hängt med i ett par år nu o funkar lika bra än som när den var ny. kan säga att den är ganska gammal då det står instämplat på knivar på den made in west germany 😃

Annons:
Cert
6/9/14, 10:23 PM
#7

sådan "äggskärare" / "klyftare" borde väl fungera ok?

_Fisken
6/9/14, 11:56 PM
#8

Ska prova men jag tror det måste vara skarpa knivegg! Just tomater kan ju bli såsiga….

_Fisken
6/10/14, 6:56 AM
#9

Har läst lite reviews om Nicer Dicer och tydligen är det problem med dem om man inte köper originalet från JML. Det är bladen som kroknar om det är hårdare grejer typ morötter eller potatis som ska hackas. Då måste man ha en original JML sägs det.

Länk.

Tant Grön
6/11/14, 7:13 PM
#10

Jag köpte en Nicer dicer på Tradera. Vet inte om det är original, men den är verkligen toppen. Har haft den nu över ett år och använder den nästan varje dag. Mest till sallader. Hårda saker som morötter skär jag inte på den. Den är mycket bra till att tärna tomater med. Finns en affär som rear ut lite gamla tomater för halva priset. Då köper jag flera påsar och tärnar och kokar ihop. Fryser och använder istället för krossade tomater på burk. Så slipper jag Bisolvon.

Sjöstjärna
6/11/14, 8:12 PM
#11

Bisolvon???

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Tant Grön
6/11/14, 10:18 PM
#12

Oj då, menade såklart bisfenol. 😃

_Fisken
6/11/14, 10:23 PM
#13

Det är ju ingen större ekonomisk risk man tar om man köper en på Tradera/Blocket/Ta-till-vara och testar….

Annons:
Stallmima
6/12/14, 11:27 AM
#14

Nicer Dicern är superbra, jag använder den dock när jag skall "skära" upp mer grönsaker då jag tycker det är förmycket att diska bara man ska skära exempelvis 1 tomat

_Fisken
6/12/14, 6:02 PM
#15

Ja, det har jag åxå förstått på det jag läst o hört. Men när 4 barn ska ha taco-middag är det nog bra med en Nicer!!!

Upp till toppen
Annons: