Annons:
Etikettmatprat
Läst 3012 ggr
CookieZixx
6/15/14, 8:19 PM

Sugen på skaldjur

Jag har varit vegetarian i 6 år och aldrig saknat kött på något sätt men sedan en vecka tillbaka har jag varit grymt sugen på kräftor och räkor (trots att jag inte kommer ihåg hur det smakar). Vad kan det bero på? Funderar även på att börja äta skaldjur igen men vet inte hur min kropp kommer reagera på det, Någon som vet? Kan man börja äta det igen utan att kroppen reagerar superdåligt? vad ska jag göra?

Annons:
tlover
6/16/14, 7:41 AM
#1

Vad innehåller skaldjur? du vill säkert ha nått ämne som finns i dom, tex för flera år sen (då jag och min man åt väldigt fettsnålt, eftersom det är gott) så blev vi jättesugen på chips, vi kom fram till att det var fett vi behövde och berikade vår mat med olivolja och liknande ett tag och suget gick över.

Jag kollade upp räkor och dom är rik på B12, E, selen och fosfor.

B12 kan man ju ganska lätt få brist av som vegetarian.

Fosfor verkar och vara främst i animaliska källor.

Selen med (paranötter innehåller det om du tål det).

Kräftor är också rik på Jod (salt) och Zink (div animaliska källor men också vetegroddar och nötter/frön)

l'm back

lillan-65
7/19/14, 5:03 PM
#2

Jag är med vegetarian men äter fisk o skaldjur, det ja vet om fisk är att det är bra för hjernan (så det äter ja myket). Ja är sjelv veldigt alergisk av mej i myket så prova bara en lite bit för o se hur du klara det o kansje inte när du är ensam hema. Jag vill med passa på o undra om nån ätit "kanelknecckebröd" runda är dom o goda men ja fick ärlrgisk reaktjon av dom fast ja ätit dom utan problem lenge (men så har ja med haft det med medeciner tyver som reaktjonen komit typ efter nårra månader eller ett halvår men alldrig av mat inanan  ). Ja testade såna ijen i går kvell (en lite bit) o nej det jick inte, det började svida i munen o jick inte. Är det nån mer som inte tål det???? Ja provade med ren kanelkrydda på min fil o det jick bra, är ju kostit??? Tacksam för svar.

Upp till toppen
Annons: