Annons:
Etikettallmänt
Läst 1496 ggr
Mysan_
11/14/14, 7:18 PM

Funderar på att bli vegetarian.

Alltså, jag funderar på att bli vegetarian. Eller åtminstone äta mindre kött och mer grönsaker och annat vegetariskt. Det kanske låter egoistiskt, men jag har lite svårt att bestämma mig då det finns rätter med kött jag älskar, men jag vill ju tänka på djuren… Jag kan i alla fall sluta äta gris, för jag tycker inte ens om griskött. Men är det okej att äta kött någon gång i veckan även om man är vegetarian?

Annons:
Stallmima
11/14/14, 7:23 PM
#1

Om man äter kött då och då så är du inte vegetarian. Kolla runt på vegetariska recept så hittar du massor med goda maträtter. Du kan även byta ut köttet i det du gillar mot quorn eller liknande vegetariska produkter

[WiresInABox]
11/14/14, 10:09 PM
#2

Du behöver inte kalla din mat-livsstil för någonting. Du kan säkert hitta en balans mellan att äta det du tycker är gott och att äta det samvetet tillåter. Jag tycker alla initiativ att minska på köttet är bra, man behöver inte ha ett namn på det! Jag tycker att en vegetarisk kost med kött en gång i veckan låter som ett bra initiativ, tycker inte du kan kalla dig vegetarian men som sagt behöver man inte kalla sig någonting. Kör på bara :D

Blanksteg
11/16/14, 10:23 PM
#3

Jag var vegetarian för ett tag sedan, men slutade sedan. Men har velat bli veg igen, och kände lite som att jag bara ville kunna kalla mig vegetarian. Men nu har jag kommit över det och äter bara kött när jag är bortbjuden. Kan dock äta fisk någon gång hemma, men annars så äter jag helvegetariskt hemma. Innan jag blev veg så tyckte jag jättemycket om kött, men efter att jag varit veg ett tag så blev kött mindre gott. Numera tycker jag inte om det alls.

Eftersom jag äter kött när jag är bortbjuden och fisk lite då och då (2 ggr i månaden) hemma så anser jag inte att jag är vegetarian. Jag är bara en person som huvudsakligen äter vegetariskt.

Titlar är inte viktiga :) 

Sedan så kan du ju åtminstone köpa kravmärkt, ekologiskt osv. Och så kan man ju kanske tänka att man åtminstone kan äta viltkött, då de djuren fått leva i frihet, till skillnad från grisar och kor osv.

tlover
11/17/14, 11:53 AM
#4

Du kan vara blandkostare men ändå knappt äta kött 🙂

Min man tex äter kött 1-2 gånger/månaden. Han äter vegetariskt för att det är gott och för att han inte gillar industraliseringen inom köttindustrin.

Innan jag blev vegetarian så åt jag också mindre och mindre kött.

Som #2 säger så behöver du inte kalla din matstil något och bara för att man är blandkostare så finns det ju inget som säger att man inte kan fråga efter vegetarisk mat på tex restauranger el så.

l'm back

Sarah
11/17/14, 9:16 PM
#5

Om du vill ha stämpeln vegetarian så kan du såklart inte äta kött, men att minska till kött en gång i veckan är väldigt bra ändå :)

Upp till toppen
Annons: