Annons:
Etikettmatprat
Läst 1562 ggr
[Tilleli]1
12/3/14, 6:32 PM

Vego utan spannmål?

Jag mår bokstavligt talat skit om jag äter spannmål (oturligt nog.. det är så himla gott), så jag behöver tips. Vad kan man äta om man inte kan äta spannmål? Det känns som att man väljer bort 90 % av allt vegetariskt

Annons:
[Yllhilda]
12/3/14, 6:36 PM
#1

Quinoa kanske kan funka. 🙂

grumpy19
12/5/14, 3:52 PM
#2

Finns rätt mycket fast man givetvis blir begränsad. Allt inom baljväxter, nötter, frön, grönsaker och frukt. Kokosfett är bra för kalorier. 

Ett tips är att googla runt på lite bra LCHF-vegan-recept.

Medarbetare på vegan ifokus.

Sarah
12/8/14, 7:16 PM
#3

Jag äter typ aldrig spannmål, så för mig låter det jättekonstigt att det skulle vara ett problem :P Äter mycket grytor utan tillbehör osv. Man måste inte ha ris, eller pasta till allt :) Många rätter står sig utmärkt utan ngt extra.

tlover
12/9/14, 8:35 AM
#4

Jag äter glutenfritt så jag äter ganska lite spannmål (jag äter ju havre, ris och majs då och då), men då äter jag ju potatis varje dag (vi odlar ju egen) och örter som tex bovete och quinoa äter vi en hel del.

Det svåra tycker jag är bröd och mellanmål men till huvudmålen fortsätter jag att äta varierat så nog kan man äta veggo utan säd.

l'm back

Näring
12/14/14, 8:22 PM
#5

Linser, bönor, quinoa och ris.

bearmeanswolf
12/27/14, 10:08 PM
#6

Quinoa, Ris, Hirs, Bovete, Polenta et.c.

Livet utan spannmål är ett helt ok liv. Bovete är väl inte jättegott enligt mig, men hirs, ris och quinoa är väldigt gott. Sedan kan du ju använda dig av glutenfria mjöl om du bakar, gör pannkakor, pajer et.c, t.ex. bovetemjöl, rismjöl, teffmjöl är bra alternativ. Lycka till!

Annons:
Upp till toppen
Annons: