Annons:
Etikettallmänt
Läst 2601 ggr
Saffran0Spice
2/4/15, 11:04 AM

Dålig soya-korv?

Jag fick smaka på en soya-korvs rätt hos min veg.BFF - allt smakade bra, men just korven var rent ut sagt vidrig!
Den hade ungefär samma smak som hur disel luktar…🤢

Min kompis reagerade inte öht på detta - Är det verkligen så de ska smaka?
Eller lyckades jag få en riktigt dålig korv på min tallrik?

Tacksam för svar!
//Saffran

Annons:
Honestyisdead
2/4/15, 11:14 AM
#1

Låter väldigt märkligt!

Inkanyezi
2/5/15, 2:04 PM
#2

Man kan faktiskt köra dieselmotorer på sojaolja. Och det finns folk som gör det. Jag läste i Gotlands Allehanda om en grillkioskägare som körde på gammal frityrolja. Det är inte det ringaste märkligt om sojakorven stinker diesel.

Sarah
2/5/15, 2:04 PM
#3

beror ju på vad det var för märke, vissa smakar förjävla illa, andra är jättegoda. generellt blir veganer så himla glada då det kommer nya saker, att man lixom inte har så höga krav på smaken :) Men det blir bättre :P

tlover
2/5/15, 5:40 PM
#4

Den konserverade sojakorven smakar 🤮kanske var det en sån?

Jag minns inte om den smakar diesel däremot, sen jag och mamma testade den på en svamptur har vi inte köpt den igen.

l'm back

Saffran0Spice
2/5/15, 6:26 PM
#5

Tack för era svar!
Har ingen aning om vilken sort eller märke det var - korven liknade en vanlig varmkorv =)

Så nästa gång vi käkar soya-korv ska jag föreslå att vi testar ett annat märke XD

Whippetgerbilen
2/6/15, 11:27 PM
#6

Hmm ja jag har smakat en rent ut sagt hemsk sojakorv! Den var så äcklig!! Men har smakat andra som är mycket godare :)

Dogs is my world ♥

Annons:
Vaargen
2/6/15, 11:43 PM
#7

Dem sojakorvarna jag ätit har varit goda och ganska bekanta med vanlig korv :)

VildaVittra
2/6/15, 11:54 PM
#8

Den enda sojakorv jag ätit som varit god är chorizon, tror det var hälsans kök.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Inkanyezi
2/6/15, 11:57 PM
#9

Och smaken är som baken…

Jag har överhuvudtaget inte stött på någon chorizo värd namnet utom den som kommer från Spanien eller Argentina. Det finns säkert chorizo i Chile också, men det behövs särskilda förutsättningar för att göra chorizo, och de finns bara i bergstrakter. Chorizo kan inte göras av soja, den kan bara göras av griskött.

Allt annat som de sätter namnet "chorizo" på, från Scan och andra håll, smakar inte chorizo. Men eftersom smaken är som baken finns det säkert folk som gillar förfalskningarna och ratar den äkta varan.

VildaVittra
2/7/15, 12:03 AM
#10

Jag har inte skrivit att den smakade som chorizo, jag skrev att den enda goda sojakorv som finns på marknaden enligt mig är soja chorizo.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: