Annons:
Etikettmatprat
Läst 1874 ggr
Anibaz
2015-02-07 18:03

Vad har ni alltid hemma?

Vad i matväg finns alltid hemma hos er?

Annons:
Vaargen
2015-02-08 10:28
#1

Frysta grönsaker och quorn ;)

Magi-cat
2015-02-08 10:39
#2

Kikärter, bönor, linser…Rotsaker i mängd, gott, nyttigt, praktiskt och kan varieras i det oändliga…

Försöker lära mig äta tofu också…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

IngaTrnqvist
2015-02-08 17:11
#3

Olika sorters bönor och linser, sojasubstitut, vegetabilisk matlagningsgrädde, potatis, morötter och olika sorters frukter och färska grönsaker.

Lustgas
2015-02-08 17:14
#4

Torkade linser, havregryn, solrosfrön, linfrön, krossade tomater, fryst spenat, frysta bär (blåbär eller lingon oftast) och en hel del kryddor. Även potatis, lök och färdig-blötlagda bönor/kikärtor brukar finnas. Kort och gott alltid det som behövs för att göra havregrynsgröt och lins-/bönsoppa! :D

tlover
2015-02-08 17:18
#5

Kikärter, gula ärter, bönor (flera sorter), linser (3 sorter), ris, div olika slags mjölsorter (ca 10 gånger), ägg, torrjäst (söt och mat), bakpulver, socker (Flera sorter) , vaniljsocker, torkad svamp, torkade dadlar, russin, soja (kinesisk och japansk), vinäger (flera sorter), olja (flera sorter), frön (flera sorter), tomatpuré, morötter, potatis, kakao, lök, vitlök och mycket mycket mer.

l'm back

Stallmima
2015-02-08 22:09
#6

Just nu har jag massa quorn och krossade tomater. (plus annat oxå då)  försöker alltid planera cirka 1 månad framåt vad jag skall ha till mat varje dag

Annons:
Hoseok
2015-02-10 14:13
#7

Pasta. Paaaaaaasta.

AnnaCDSG
2015-02-13 00:13
#8

Grädde, creme fraiche och grönsaker av olika sorter. Mest tomater, blomkål, broccoli, morot, vitkål och gurka.
Linser, ost och quorn finns nästan alltid hemma.

Zamioculcas
2015-02-27 13:59
#9

Kikärter, linser och bönor av olika slag (svarta bönor, stora vita bönor och kidneybönor finns alltid hemma).
Krossade tomater och tomatpuré.
Olika gryner och liknande. Havregryn förstås. Dessutom matvete, quorn, råris, svart/rött ris, dinkelkärnor…
Rotsaker (färska och frysta), frysta grönsaker, sallad, grönsaker (broccoli etc. Om inte annat så i frysen.) lök (röd, vit, gul).
Fröer och nötter.
Frysta bär och fryst frukt. 
Dessutom kokosolja, olivolja, kryddor, sambal oelek, sriracha, krossad vitlök på burk, fryst chili, dijonsenap och kokosmjölk.
🙂

"Om du ser någon utan ett leende - ge dem ett av dina!"

Upp till toppen
Annons: