Annons:
Etikettrecept-övriga
Läst 2480 ggr
InkaAthilea
2015-02-17 11:03

Tips på mat för en tjejmiddag? :)

Jag ska ha en tjejmiddag till helgen. tänkte bjuda på trerätters… men nu står det helt still. Jag hade en plan från början vad jag tänkte bjuda på men är tvungen att ändra upplägg på grund av laktosallergi och nötallergi.  

Det får som sagt  innehålla mjölk men inte laktos eller nötter.

Tips?

Tar gärna emot tips på tilltugg till välkomstdrinken också. :)

Tack på förhand :)

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Annons:
[Outlawly]
2015-02-17 11:12
#1

En förrätt eller tilltugg är ju någon form av tunnbröd rulle. Delade i små bitar med typ *** eller någon annan röra bara att ha majonnäs och kryddor :) Ungsrostade grönsaker är väldigt gott typ potatis, rödbetor, morot, palsternacka. Med typ portabello och nån god sås typ bea :) Efterrätt typ sorbet (egengjord?) Med bär Eller mousse. Jag sitter och väntar på att få ta lunchrast… maaat; )

*** redigerat av sajtvärd

[Outlawly]
2015-02-17 11:13
#2

.

Sarah
2015-02-17 13:09
#3

Redigerat #1 då vi inte ger tips som innehåller några djur här på sajten.

InkaAthilea
2015-02-17 15:15
#4

Ja, men snittar är bra…fick lite ideér. Tack! :)

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Lustgas
2015-02-18 11:21
#5

Just laktos är ju annars väldigt lätt att ersätta med många havrebaserade produkter (mjölk, creme friase, matlagningsgrädde, yoghurt etc) . Och nötter kan i många fall ersättas av frön, typ pumpa- solros- eller sesamfrön :)

[Outlawly]
2015-02-18 12:01
#6

#3 jag ursäktar mig! Såg inte att jag va i det vegetariska forumet. Jag var för snabb att klicka in på "nya inlägg". :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: