Annons:
Etikettlivsstil
Läst 2026 ggr
Flöffo
4/11/15, 8:47 PM

Snabbmat

Tänkte försöka äta mer vegetariskt och bestämde mig för att bl.a. beställa vegetariskt nästa gång jag äter snabbmat. Vad brukar du beställa när du ska köpa pizza eller när du beställer på mcdonalds/max/ burger king eller liknande? Nu menar jag när du väl gör det, inte när du gör eget eller så.

//Flöffo

Annons:
Moooaaaa
4/11/15, 9:45 PM
#1

När jag ska äta pizza tar jag den pizzan som är vegetarisk (lakto veg är det då oftast). Brukar ju finnas någon på de flesta pizzerior. 

Burger king har jag inte ätit på nu när jag varit vegetarian. Men Max har en väldigt god veg burgare som heter Greenmål.  Och på Mc finns det ju Chili cheese, veg wrap och veg burgare. Lycka till!

Beauty fades. Dumb is forever. Djävlas

Nelley
4/11/15, 10:02 PM
#2

#1 Vilka bra tips.😎Fast lakto-vegetariska pizzor finns nog på alla pizzerior, haha.😡😉

VildaVittra
4/12/15, 11:23 PM
#3

Den godaste vegetariska pizzan har i min mening en topping med broccoli och ädelost.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
4/13/15, 7:11 PM
#4

Eftersom jag varken tål mjölk eller gluten så brukar det oftast bli falafeltallrik (finns på endel pizzerior).

"Hamburgarmässigt" är det sibylla som gäller eftersom dom är dom enda i stan (av två hamburgarrestauranger) som har mjölkfria burgare.

l'm back

Lustgas
4/13/15, 10:19 PM
#5

Burger King: Finns någon typ av bönburgare som funkar.

Pizza: Margerita, Vegetariana eller falafelpizza. Det sistnämnda brukar gå att få som kebabpizza, fast man ersätter kebaben med falafel. :) Eller, om man har tur, så finns det fler alternativ.

Kebabrulle=>Falafelrulle

Saga85
4/20/15, 10:46 PM
#6

Köper nästan aldrig burgare, tycker bättre om falafel.

Om det blir pizza brukar jag beställa någon vegetarisk utan ost. Om jag äter den hemma så brukar jag doppa den i vegansk mjukost, hommus eller vad jag har har erbjuda i "såsväg". 

Om jag äter pizza ute går jag helst till ställen som serverar veganska pizzor (Kellys eller Old Corner i Göteborg).

Annons:
Nelley
4/21/15, 5:13 PM
#7

#6 Och Kruthuset i Örebro.😎

enrödgroda
4/22/15, 10:22 AM
#8

Pommes och milkshake.

Salt+sött=oslagbart

Upp till toppen
Annons: