Annons:
Etikettpresentationer
Läst 1868 ggr
tanteva
2015-05-02 13:09

Ny här

Hej! Jag är ny här och jag är nybliven vegetarian. Men det är kanske en sanning med modifikation. Dels så äter vi fortfarande fisk då och då, och dels kanske man inte kan säga att man fortfarande är nybliven när det var 7 månader sen vi slutade med kött. Jag och min man tog gemensamt beslutet att sluta med kött och det har funkat finfint. Jag har velat bli veg i säkert 25-30 år och testat flera gånger men inte orkat. Dels var det svårare förr (utbudet i affärerna har verkligen exploderat de senaste åren), dels var jag dåligt påläst och dels var det svårare att göra det ensam. Jag älskar att laga mat och tycker det är roligt att experimentera med grönsaker nu. Har också börjat få favoriter i butikernas utbud av veg mat, Hälsans Köks schnitzlar och ICAs egnas sojabullar t ex. Brukar titta in här på iFokus siamessida och hittade nu det här forumet. Hoppas på att hitta inspiration men även att få dela med mig av saker. Personligt: Jag heter Eva, bor i Dalarna, är 48 år och hemmafru. Bor i villa (med trädgård där jag borde odla grönsaker) tillsammans med man, tonårsson, två katter och en sköldpadda. Jag gillar att laga mat, kolla film och tv, sticka, virka, läsa och allmänt surf på internet.

Cats are like potato chips - you can't have only one!

Annons:
Sarah
2015-05-02 19:49
Tant Grön
2015-05-03 15:41
#2

#0 Grattis till att du kommit så långt.  Jag gjorde också så när jag blev veg att jag trappade ner. Slutade först med korv och malet kött, eftersom man inte vet vad det finns i det. Fisk var det sista jag slutade med. Har nu varit vegetarian i ca 35 år och trivs med det. Saknar varken kött eller fisk. Vegetarisk mat är mycket godare. 🙂

Upp till toppen
Annons: