Annons:
Etikettmatprat
Läst 1226 ggr
InkaAthilea
2015-06-02 17:23

Vegetariskt till midsommar?

Vad ska ni äta på midsommar? om ni nu planerat det redan?

Behöver lite inspiration.

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Annons:
IngaTrnqvist
2015-06-02 22:19
#1

Vi ska ha färskpotatis och vegobullar, havrefraiche och gräslök traditionsenligt, ev. också auberginesill. Jordgubbsmarängtårta/bakelser till efterrätt. Sedan på kvällen blir det att grilla tzayspett, hemgjord potatissallad och vitlöksbröd.  Här kanske finns lite inspiration annars: http://www.vegokoll.se/recept/midsommar

Lustgas
2015-06-04 23:43
#2

Kopierar mitt svar som jag skrev till din fråga på Vegan:

Jag tänkte göra falafels vars klassiska smak av spiskummin ska ersättas med dill, istället för köttbullar. GladHar även funderingar på aubergine-sill, men tror inte jag kommer att ha orken till det. Däremot finns det ett recept på Kall potatispaj med lök i senaste numret av tidningen Vego som verkar väldigt gott Gapskrattar

Sedan har jag inte riktigt bestämt mig för vad jag ska ersätta gräddfilen med, den som serveras med färskpotatis och gräslök. Är inte helt förtjust i Oatleys iMat-friache och försöker undvika sojaprodukter. Tips någon? Glad

Magi-cat
2015-06-17 14:29
#3

Jag skulle behöva recept på en god kaka att ta med mig bort! Det står still i huvudet…🤦‍♂️ Inte alltför krånglig helst…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

InkaAthilea
2015-06-17 21:18
#4

Nu har jag bestämt vad det blir: Varm potatissallad med bla dijonsenap, gröbsaksspett och quorn filé i foliepaket med lite feta och örter. :) Tack för tips och inspiration. :)

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

tlover
2015-06-17 22:07
#5

#2 Mixa frön el nötter, tex casheynötter. mandlar, solrosfrön etc- Mixa i lite vatten + citronsaft.

Det är inte exakt samma sak men gott. Testa däremot före för att se om det är nått för dig.

l'm back

Magi-cat
2015-06-20 09:13
#6

Ifall ni behöver en kaka idag också. (Och vem gör inte det? 😃)

Rawfoodkaka:

http://kockeniklackar.se/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Upp till toppen
Annons: