Annons:
Etikettmatprat
Läst 1437 ggr
[Stockholmsbruden]
2015-07-09 21:48

Vegetarian

Är vegetarian och äter fisk, behöver jag några vitamin tabbletter? Äter inte bönor, typ aldrig :) Vart vegetarian sen i julas ungefär :)

Annons:
Sarah
2015-07-09 22:56
#1

Du är inte vegetarian och nej du behöver inget tillskott om du äter varierat :)

enrödgroda
2015-07-09 23:58
#2

En vegetarian som äter fisk kallas för pesctarian, och som all annan kosthållning gäller det att äta rätt och välbalanserat och blablablaaa

Näring
2015-07-10 23:06
#3

Om man äter det vi är gjord för att äta, dvs gröna blad, grönsaker, frukt, och linser, bönor, nötter och frön, så behöver man normalt sett inga tillskott.
Om man inte äter detta, så är inte lösningen att ta ett eller flera tillskott, utan att börja äta mer av den mat vi är gjord för att äta.
Det är många näringsämnen som inte finns som tillskott och det spelar således ingen roll om man äter alla tillskott i världen, man kommer fortfarande lida brist på en lång rad viktiga näringsämnen, om man inte äter det vi är gjord för att äta.

n00bArtWork
2015-07-29 20:44
#4

Jag är periodare som äter veganskt förutom när jag tar till rå fisk (sushi) eller skaldjur, ytterst sällan.

Men när jag har långa perioder när jag äter bara veganskt så tar jag b12 och extra järn vid menstruation.

Och har du testat att göra tacos på kidneybönor i spiskumminstomatkross… det var så jag lärde mig att älska kidneybönor (kan ha det i sallad och vad som helst, konsistensen är underbar :D

Upp till toppen
Annons: