Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2184 ggr
InkaAthilea
7/12/15, 7:11 PM

Vegetariskt på Mallorca?

Vet inte om denna fråga hör hemma här men här kommer den iaf:

Är den nån vegetarian/vegan som har varit på Mallorca och /eller har koll på utbudet av mat för oss?

Tack på förhand. :)

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Annons:
[rara]
7/16/15, 11:14 AM
#1

Det finns väl inte bara kött på Mallorca? Utbundet av grönsaker och frukt tror jag inte du kommer att ha några problem med. När jag är i Spanien på semester brukar jag ofta gå på kinarestauranger där man kan äta ris eller nudlar med grönsaker. På spanska restauranger får man nästan alltid en spansk potatisomelett med sallad. Vegetarisk pizza är också ett alternativ eller spagetti med tomatsås och vem som bor i ett apartment har möjligheten att laga sin mat själv. Erbjudandet av grönsaker och frukt är i alla fall fantastiskt i spanien.

InkaAthilea
7/19/15, 4:43 PM
#2

Jag skrev väl inte att det bara finns kött på Mallis? Jag undrade som sagt över utbudet…  Jag kanske var otydlig i min fråga men tänkte mer på helvegetariska restauranger…      att man kan äta på kinarestauranger kan man ju göra  i vilket land som helst och bara be om tofu…   eller äta på en pizzeria men det där ordnar sig.    :)

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

[rara]
7/19/15, 5:46 PM
#3

Nej inte du skrev det, utan jag och mest menat som skämt, att utbudet säkert bara inte består av kött på Mallorca :-). Tänkte mer på utbudet av mat och inte på utbudet av restauranger när jag läste ditt inlägg, därav mitt svar.  Som vegetarian tycker jag det inte är särskilt svårt att hitta något att äta även utanför helvegetariska restauranger. Tror i alla fall inte att utbudet på vegetariska restauranger är särskilt bra i Spanien, utan då har vi nog större utbud hos oss. Men kanske finner du någon bra vegetarisk restaurang.

retep
7/24/15, 5:03 PM
#4

Man kan alltid googla på vegetariska restauranger på Mallorca, eller vegetarisk restaurang och namnet på orten, staden man skall till.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Upp till toppen
Annons: