Annons:
Etikettmatprat
Läst 1326 ggr
[Deshasix]
9/13/15, 4:52 PM

Lätta recept?

Hej! Jag har under lång tid velat bli vegetarian, men jag är sjukt lat och har inte tagit tag i det än men ju mer tiden går ju mer obehag känner jag över att äta kött och känns som de är dags nu! Så jag har en fråga till er! Jag är somsagt väldigt lat, tyvärr, och när jag letar efter vegetariska recept verkar många ganska komplicerade. När jag lagar mat brukar de bli tex couscous o falafel vilket är lika simpelt att laga som makaroner och köttbullar, har ni några simpla recept eller tips på snabblagade vegetariska rätter? Skulle va till stor hjälp.

Annons:
jossan...
9/13/15, 5:07 PM
#1

Med boriccoli eller spenat, grädde, lök och buljong, peppar och eventuellt salt så blir det en duper god pastasås som det sen går att ha i lite annat i också! Jo juste succini är riktigt gott i också! Krossade tomater, lök, vitlök, boljong eller soja och lite valfria kryddor (gärna örter) så har man en bra tomatsås som funkar påde till pasta eller som sås att ha vid sidan av till andra grejer. Nudlar omelett på ägg och grönsaker och annat som t.ex: tomat, potatis, svamp, lök, paprika och ost. svampsoppa: valfri svamp, lite grädde, vatten, soja/salt och peppar (blir godast med lök i) Potatis och purjolökssoppa: tärnad potatis, hackad purjolök, buljong och vatten. Vill du ha fler recept eller beskrivningar på hur man gör så är det bara att fråga. Förövrigt så finns det ju vegetariska alternativ till det mesta, själv är jag inte vegetarian men jag äter en det vegetariskt ändå.

Gud vad bra jag stavar…

[Deshasix]
9/13/15, 5:22 PM
#2

Tack så jätte! Många av de du nämnde brukar jag äta men tänkte inte ens på de!

jossan...
9/13/15, 6:54 PM
#3

kul att vara till hjälp:)

Gud vad bra jag stavar…

Lustgas
9/14/15, 11:02 AM
#4

Röda linser går på bara 5-10 minuter att koka, Bra att ha i stället för köttfärs i köttfärssås eller köttfärsen i tacos - bara att tillsätta krydda 🙂

Candy123
9/19/15, 7:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Lins/bön"färs" Stek (konserverade) linser/bönor i krossad tomatsås och ev lite grädde och krydda sedan med det du vill :D

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Fingerprints
9/20/15, 6:10 PM
#6

Spana in receptboken "Mera Vego" !

Regnbåge

Annons:
Stallmima
9/26/15, 8:26 AM
#7

www.quorn.se hittar du fler goda och lättlagade rätter

Upp till toppen
Annons: