Annons:
Etikettallmänt
Läst 922 ggr
Chikimiru
9/23/15, 8:29 PM

Vill bli vegetarian

Hej! Jag är 16 år och vill bli vegetarian (lakto-ovo). Men grejen är att jag inte vet hur jag ska säga det till mina föräldrar. Jag vill inte att de ska tro att det bara är en "fas" i livet, utan att det är seriöst. Vill inte äta kött längre mycket pga hur djuren behandlas. Vill inte att de ska skratta åt mig, vilket de kan göra om de tycker jag har konstiga ideer. De är inte precis emot vegetarian när jag har haft en kompis som har varit det. Utan mer att det skulle behövas köpas och göras annorlunda mat, De vill inte att man ska vara "annorlunda" i familjen eller vad man ska säga. Det med om de inte vill köpa och göra maten har jag inget problem med, för det kan jag lätt göra själv. Så kan nån hjälpa mig med vad jag ska säga till dem, så att det verkligen förstår mig.

Annons:
ljungensjenka
9/26/15, 11:39 AM
#1

Var i precis samma sits som dig och jag började "peaka" lite med att om jag bestämde mat så blev det alltid vegetariskt, letade upp flertal recept som jag visste skulle gå hem hos min familj (som anser att allt blir godare med bacon) och visade hur gott och fräscht det faktiskt är. Sen letade jag upp en massa info om myten att man inte får i sig tillräckligt med protein. Till slut så började jag "klaga" o det blev kött så de gav upp och gav mig egen mat. Inte ätit kött på 4 månader nu och familjen har vant sig 🙂 Sa att det var pga smaken men egentligen är det en kombo mellan att jag inte tycker om smaken, tycker det känns ohälsosamt och vill inte stödja djurindustrin. Hoppas du fick lite tips och att du får en grönare framtid (haha)😃

Chikimiru
9/27/15, 4:08 PM
#2

Tack så mycket för hjälpen. Ska fråga dom i dag ;)

Lustgas
9/29/15, 4:27 PM
#3

Hur gick det för dig? :) Annars vet jag en bra youtube-video där en tipsar om hur man kan gå till väga. Visserligen gäller det vegansk kost, men tänker att det ändå är liknande principer. 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=YV5N8cp8lL4&ab_channel=ElviraFr%C3%B6lin

Upp till toppen
Annons: