Annons:
Etikettlivsstil
Läst 1607 ggr
HannaHallgren
2015-10-19 14:30

Vegetarian och bo hemma?

Hejsan! Jag är en 20årig tjej som bor hemma med min mamma mina två småsyskon (8 och 4 år) och mammas sambo. Jag skulle jättegärna vilja bli vegetarian men jag vet inte riktigt om det kommer att gå när jag bor hemma. Jag tror inte att min mamma eller mammas sambo skulle stå och laga quorn vi sidan av vad dom äter, så hur kompromissar man? Tid och ork är det väldigt lite av också och därav blir det ofta snabba maträtter här hemma i halvfabrikat. Har ni några tips?

Annons:
Ravynsfair
2015-10-19 14:31
#1

Hjälp till med maten, laga din egen 👍

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Hoseok
2015-10-19 14:36
#2

Laga din egen mat? 😃

HannaHallgren
2015-10-19 14:44
#3

#1 #2Jo alltså, hjälpa till med maten gör jag redan! Jag skulle också vilja ta bort mjölk till exempel men jag tvekar starkt på att dom skulle köpa någon ersättning eller tänka på mig för att det blir för jobbigt och extra kostnader om ni förstår… Det är inte jag som sköter handlingen eller pengarna och jag har inte råd att köpa all mat själv eftersom att jag är student…

Ravynsfair
2015-10-19 14:55
#4

#3 
Köp dem produkter du verkligen själv vill ha. 
Om du t.ex dricker mjölk i kaffe/te och inte i särskilt stor mängd i övrigt så kan du ju själv satsa på ett alternativ till det utan att ruinera dig själv.

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Karriaxo
2015-10-23 21:21
#5

#3 Det är väldigt billigt att göra egen mjölk av t.ex havregryn 🙂

Lustgas
2015-10-23 21:23
#6

För matlagning så är kokosmjölk/-grädde annars en sak som brukar gå hem hos alla, som också går att få till helt okej pris. 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: