Annons:
Etikettmatprat
Läst 1300 ggr
Zpookey
11/23/15, 10:33 PM

Recept tack

Är inte vegetarian i dagsläget men skulle inte alls ha något emot att bli det till 100%
Problemet är att jag inte ätit något "slå-på-käften-gott" inom det vegetariska än.
Så jag vänder mig till er.
Skriv gärna ditt absolut bästa vegorecept här.
Men du får bara välja ett enda så välj det som du tycker är det absolut godaste receptet du har.  Tänk noooooga innan du postar det.😃

Annons:
vendelay
11/23/15, 10:39 PM
#1

Denna! Den tar dock tid och är ganska krånglig att göra men oh, så god!! Om du hellre vill ha ett supergott men snabbt och enkelt recept får du säga till 😃

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Zpookey
11/23/15, 10:53 PM
#2

#1
Snabba recept är att föredra i början. 😃
Och det behöver inte vara veganrecept, det räcker med vegetariska för nu. 😃

Tant Grön
11/24/15, 12:21 AM
#3

Finns ju hur mycket goda recept som helst. 😃
Här är ett som är väldigt enkelt och mycket gott:

Koka någon typ av pasta, gärna spiralmakaroner. Häll av vattnet och tillsätt antingen Dolmio  extra vitlök eller Barilla arabbiata + grädde efter smak. Koka en liten stund. Häll lite grädde i en ugnssäker form (så slipper du smöra den) häll i pastan i ett inte allt för tjockt lager och lägg på skivor av paprika och om du gillar så är bitar av ananas också gott att ha på. Tomat i skivor går också bra. Strö på valfri ost.

Grädda i 200 grader tills osten fått färg.
Servera med sallad och eventuellt någon grönsaksbiff eller veg korv.
Gärna en kall öl till.

komigentammie
11/24/15, 1:21 AM
#4

Jag älskar spaghetti & köttfärssås, alltid gjort.. men nu äter jag det vegetariskt/veganskt ist. Mitt tips: byt ut färsen till Hälsans kök, anammas eller någe färdigt märke. Inte svårare än så 😉

Hundar, råttor, katter, bodyart, shopping, veggiemat. Skrattar

tanteva
11/24/15, 12:03 PM
#5

http://www.dn.se/mat-dryck/recept/kramig-trebonsmasala/ Från boken Mera Vego som är knökfull med goda recept. Låna den på bibblan och kolla igenom. http://www.bokus.com/bok/9789170377808/mera-vego-mat-for-hela-familjen/

Cats are like potato chips - you can't have only one!

vendelay
11/24/15, 3:27 PM
#6

#2 Jag är vegan och använder bara veganska recept. Om du inte vill ha det veganskt är det ju förstås bara att byta ut produkterna mot animaliska produkter - men jag lovar dig, det smakar precis lika gott veganskt!

Här kommer ett avsevärt mycket snabbare recept: tandoorigryta. Tar ca 10 minuter. Grönsakerna går ju dessutom att förbereda så det går nog att göra den ännu snabbare 😃

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Zpookey
11/24/15, 3:39 PM
#7

#6
Vad serverar man med det? Eller äter man det som det är?

vendelay
11/24/15, 4:02 PM
#8

#7 Jag äter råris till men du kan säkert äta det med både pasta och potatis. Eller kanske bara en brödbit? Tror det mesta kan passa faktiskt!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Lustgas
11/25/15, 9:07 PM
#9

En av mina favoriträtter: Jordärtskockssoppa! Du får ursäkta att jag inte minns exakta mått i hvudet, brukar höfta rätt mycket..

Stek en gul lök. Häll i kokat vatten och 500 g skalade och skivade jordärtskockor med någon buljongtärning och åt koka tills de blir mjjuka. Häll av en del av vattnet, men spara det för att kunna reglera tjockleken. Ha i 2,5 dl havregrädde och mixa! Låt sedan koka upp tillsammans med massa rosmarin, lite timjan och någon nypa cayennepeppar. Du kan också välja att mixa tillsammans med kryddorna, så att den smakar mer, men då blir den inte lika fin i färgen. Är en smaksak :) Serveras lämpligen me rostade solrosfrön och/eller någon bit gott bröd 😃

Zpookey
11/25/15, 9:14 PM
#10

Ska testa dessa recepten….återkommer om jag överlever. 😃

vendelay
11/25/15, 10:08 PM
#11

#9 Wow, vad gott det låter!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Lustgas
12/2/15, 5:01 PM
#12

#10 Lycka till 😃

#11 Prova vettja!

Upp till toppen
Annons: