Annons:
Etikettallmänt
Läst 1267 ggr
Blanksteg
12/5/15, 4:54 PM

Hållbarhet under bilresa och tillagning

Hej!

Jag har bestämt mig för att bli vegetarian igen, efter att ha ätit kött när jag varit bortbjuden och vid enstaka tillfällen när jag ätit ute. Men nu är det slut med det.

Jag tänkte eventuellt köpa med mig Quorn julspecial (jul"skinka") och vegobullar. Jag ska nämligen fira jul ute på landet och vet inte om jag kommer kunna åka till mataffären och handla, och det är ju inte säkert att mataffären där har den förstnämnda varan.

Grejen är att det är cirka 3 timmars bilresa dit. Tror ni att varorna håller sig så länge i bilen? Har tyvärr ingen frysbox. Och funkar det att lägga dem i frysen direkt jag kommer fram eller bör de förvaras i kylskåpet? kommer väl tillaga dem dagen efter, om jag åker dit dagen innan julafton.

Och en till fråga: tror ni att man kan värma Quorn Julspecial i micron eller ugnen efter att man tillagat den i ugn ett tag innan? Man ska tillaga den i ugn i 60 minuter, och vill ju inte paxa ugnen så pass länge hos min moster när de också lagar julmaten samtidigt och kanske också behöver ugnen. Så tänkte att jag kanske kan tillaga den innan de börjar med övrig mat. (eller den kanske inte ens behöver serveras varm?)

Annons:
aneri
12/6/15, 10:55 AM
#1

Om jag var du skulle jag låna en frysbox eller frysväska och frysklampar.

Kanske kan du också ha den i ugnen samtidigt med din mosters mat om du täcker över med något så att du inte får stänk frän den övriga maten.  Annars går det ju bra att värma snabbt i mikron.

Upp till toppen
Annons: