Annons:
Etikettmatprat
Läst 1477 ggr
axa
2015-12-20 22:40

Hur få ihop det?

Jag har problem-

jag vill så gärna sluta äta kött, men är osäker på hur jag ska få ihop det. Jag äter inte och har aldrig ätit grönsaker, frukt, bär, fisk mm. Eftersom jag bor med familjen som är helt emot min vilja om detta och skrattar åt mig så söker jag nu er hjälp. Jag får nämligen fullfölja detta om jag med stöd från källa kan visa att jag proteinmässigt får i mig det jag behöver. Hur skulle det fungera med produkter som t.ex Oomph! i proteinväg? Alla tips, åsikter om produkter och rekommendationer mottages!

Annons:
lollynonna
2015-12-20 22:49
#1

Fast fisk är väl kött? Eller det kanske inte var det du syftade på…

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

vendelay
2015-12-20 22:57
#2

Det finns många hälsovinster med att byta till en vegetarisk/vegansk kost och det finns mycket att läsa om. Här är några bra länkar:
Djurens Rätt om livsmedel (speciellt under rubrikerna "hälsovinster på köpet" och "den nya maten")
Vegolistan (här hittar du alla möjliga alternativ till kött- och mejeriprodukter)
Läkare för Framtiden (här står det bland annat om protein från växtriket, lägre risk för prostatacancer, lägre kolesterol, rött kött kan öka risk för olika cancersjukdomar)
Näringslära (här kan du läsa hur du får i dig alla näringsämnen, t.ex. protein, kalcium osv)
 - och lite extra näringslära om B12
Livsmedelsverket (tips på hur du ska få i dig allt du behöver)

Oumph! är gott och lätt att variera, det funkar att äta stekt och i grytor osv. Sojaprodukter är också enkla och finns i många varianter. Det finns många andra fuskkött också! Om du vill ha några recept kan du väl skicka ett PM så kan jag hjälpa dig :)

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

vendelay
2015-12-20 22:58
#3

Och just ja - lycka till!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

axa
2015-12-21 00:32
#4

#2 Tack så mycket för all din hjälp! Jag ska kolla vidare på länkarna, återkommer om jag behöver hjälp 🙂

Upp till toppen
Annons: