Annons:
Etiketthjälp-ett-djur-direkt
Läst 1701 ggr
axa
12/29/15, 2:08 PM

Råtta i nöd! snälla hjälp!

Behöver akut hjälp för en råtta som bor i vår källare! Var precis på Hornbach och kollade på en akvariemöbel med min pappa när han sedan fick idén att ta död på råttan (trots att vi har urmysiga råttor hemma). Han köpte råttfällor som dödar och nu tog jag dem ifrån honom, han blev rasande och jag måste på ett humant sätt nu själv få ut stackaren ur källaren innan min pappa får tag i den. Alla tips mottages! Källaren är för alla boende i huset så därför har jag endast tillgång till våra förråd och gångarna. Snälla hjälp en råtta i nöd!

Annons:
lollynonna
12/29/15, 2:13 PM
#1

Köp bara levandefällor eller locka in den i en kartong? Det är skillnad på tama och vilda råttor.

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

axa
12/29/15, 2:31 PM
#2

#1 Jo visst är det, men för mig är det lika mycket råtta i båda två. Lika mycket individ och kännande varelse.

Det här är en råtta som är uppvuxen med att fly för minsta lilla, kartong lär aldrig fungera. Då måste jag vara där och då lär den redan ha flytt. Vart får jag tag i levandefällor? Kan du länka?

lollynonna
12/29/15, 3:12 PM
#3

Ja såklart! Har ingen länk just nu, min dator är sönder. Men typ Clas Ohlsson eller granngården borde ha.

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[klarabastin]
1/2/16, 2:30 AM
#4

Något i den här stilen kanske? Sätt typ en  handduk i botten så den inte slår sig när den landar😉 Morfar har envisats hela sommaren med att ta död på möss på vårt landställe. Gjorde en sån då och gömde den så att han inte vet att den finns. Går alltid upp tidigare än honom och cyklar bort med hinken och släpper ut dem:)

axa
1/2/16, 11:16 AM
#5

#4 Kan vara ett alternativ, men dessa är så stora så det är nog svårt att hitta en hink de inte kan  hoppa ut ur.

Den här konstruktionen verkar super! Kommer nog försöka göra en stor.

Bygg-video / Fångst+bygg-video 

[klarabastin]
1/2/16, 2:09 PM
#6

#5 Du kan ju alltid sätta en liten kant runt kanten som går in typ son en omvänd balkong runt hela toppens insida? Då kan de inte ta tag i kanten för att hoppa ur. Jag är så dålig på att förklara..:-/

Annons:
Upp till toppen
Annons: