Annons:
Etikettlivsstil
Läst 2749 ggr
[Stockholmsbruden]
2016-01-03 14:50

Dealing w idiots

Är så trött på alla idioter som inte accepterar att man inte äter döda kroppar! Hur hanterar ni dem?

Annons:
IngaTrnqvist
2016-01-03 14:54
#1

Oftast med sakliga argument, det brukar få tyst på dem 😉

Fialialej
2016-01-03 14:57
#2

Genom att bemöta dem med respekt. Besvara frågor och dumheter på ett pedagogiskt och informerande sätt. Alternativt avsluta diskussionen asap om det känns lönlöst från början.

"På natten är alla katter svarta"

[dynamitella]
2016-01-03 15:09
#3

Ignorera dem. Mänskligheten är förlorad och för många idioter existerar än för att det ska gå att rädda.
Bara se det som att de är sämre människor. Klappa dig själv på axeln inombords och gå vidare.

VildaVittra
2016-01-04 03:54
#4

#3 "Bara se det som att de är sämre människor."

Jag tänkte att ett citat från FN kanske skulle intressera dig.:

"Alla människor är födda fria och lika i värde och rättigheter. De har utrustats med förnuft och samvete och bör handla gentemot varandra i en anda av gemenskap."

Hela FN:s allmänna förklaring, som Förenta Nationernas generalförsamling antog och kungjorde den 10 december 1948, om de mänskliga rättigheterna finns att läsa i sin helhet här: http://www.manskligarattigheter.se/sv/vem-gor-vad/forenta-nationerna/fn-s-allmanna-forklaring

Peka gärna ut klausulen för mig där vegetarianer ställs "ovanför" andra människor.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[rumelle]
2016-01-04 12:12
#5

Jag brukar bara rycka på axlarna åt dem och säga att jag gör det som jag känner att jag mår bäst av.

[dynamitella]
2016-01-04 16:05
#6

#4
Sur, much? :)

De är ju uppenbarligen bättre individer ur empatisynpunkt eftersom de inte är för massmord av djur.
Mvh, köttätare.

Annons:
Februarias
2016-01-04 16:08
#7

Jag brukar säga - du äter vad du vill och jag likaså. Jag tvingar inte på dig min kost/mat/livsstil och då borde inte han/hon göra det tillbaka heller.  Punkt slut, finns inget mer att gagga om. Var och en gör det dom mår bäst av.

VildaVittra
2016-01-04 16:12
#8

#6 Så nedbrytare och insekter är inte djur per din definition? Eller plogen på traktorn kanske inte kväver och krossar ihjäl dessa? 
All matframställning har ihjäl djur, så det där med empati är felaktigt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[dynamitella]
2016-01-04 20:20
#9

#8

Har jag ens nämnt sådana? Vet inte var du drar upp insekter ifrån då vi pratar köttätande och icke köttätande.

VildaVittra
2016-01-04 20:51
#10

#9 Nej, du skrev "massmord av djur", inte köttätande. "Massmord" sker varje plöjning, sådd och skörd, flera miljoner fler djur dör där än vad det gör på slakthus.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[dynamitella]
2016-01-04 23:47
#11

#10

Antog att folk förstod inom vilket ämne vi var. Vill du prata om sådant får du gärna göra det med någon annan.

Det ligger inte i mitt intresse att involvera insekter då jag inte har empati för dem såsom ryggradsdjur.

[klarabastin]
2016-01-05 01:05
#12

Måste bara ingripa här😉

Om vi tar det med enkel matte, ett kilo soja=t.ex 20 döda insekter.

Hur mycket soja behöver man för att framställa ett kilo kött? Mer än ett kilo soja (Alltså mer döda insekter). Så  ett kilo kött= 20+ döda insekter.

Veganer & vegetarianer dödar mindre insekter genom att äta sojan och inte köttet som gött på sojan.

VildaVittra
2016-01-05 05:22
#13

#12 Du har lite fel på dina uppgifter. Ett kilo soja= tiotusentals döda insekter. Och nej, miljömedvetna blandkostare som äter beteskött har ihjäl färre djur än vilken vegan/vegetarian som helst, speciellt vi som äter sveganskt. 

Folk får äta vad dom vill, men jag kommer dock alltid att säga emot feluppfattningar och direkta felaktigheter för planetens skull. 

#11 "Det ligger inte i mitt intresse att involvera insekter då jag inte har empati för dem såsom ryggradsdjur."

Då är alltså jag en bättre människa än dig enligt ditt eget påstående högre upp. Tack för komplimangen.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
[klarabastin]
2016-01-05 14:48
#14

#13 Jag använde mig av ett exempel. Jag vet hur mycket insekter som dör.

Och ja, Du äter säkert super miljömedvetet. Men det betyder inte att resten av planeten gör det.

vallhund
2016-01-05 14:53
#15

#14 Få höra då, hur många insekter, maskar o mikrober dör för att odla ett kilo soja?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[klarabastin]
2016-01-05 14:59
#16

#15 jäkligt många. Men mer om man köper ett dåligt producerat kilo kött…

vallhund
2016-01-05 15:20
#17

#16 Dat var inget svar på frågan.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[klarabastin]
2016-01-05 15:21
#18

#17 Såå inte jäkligt många?

[dynamitella]
2016-01-05 17:47
#19

VildaVittra

Självklart! Ni är i mina ögon bättre utvecklade människor som klarar av att ha diciplin nog att inte döda några djur alls. (antar att du odlar allt ekologiskt i din egen trädgård så att inga insekter dör helle, cudos alltså! ).
Tycker allt att du gett dig in i helt onödiga diskussioner med mig under andras trådar ett tjugotal gånger de senaste åren. Vad är meningen med det? :)

Upp till toppen
Annons: