Annons:
Etikettmatprat
Läst 1523 ggr
[Tilde]
2016-01-14 17:34

Min vego-tråd

Som nybliven vegetarian vill jag gärna hålla koll på vad jag äter (så kan jag gå tillbaka och tänka "ja men det där var jättegott, det ska jag laga igen!") och eventuellt ge lite inspiration till någon annan. 🙂 Så jag kommer att slänga upp bilder på min mat ibland helt enkelt.

Vi börjar med gårdagens frukost vilket var en chiapudding på kokosgrädde med banan, hallon och blåbär! Orkade endast halva då det var väldigt mättande.

Annons:
[Tilde]
2016-01-14 17:36
#1

Gårdagens middag var en currygryta med massvis av olika grönsaker så som blomkål, lök och sötpotatis och det blev rostad broccoli till (som familjen ändå åt). 🙂 Tyvärr blev det knappt några rester över då alla ville smaka min goda gryta, haha.

[Tilde]
2016-01-14 17:38
#2

Dagens frukost med en banankaka i mugg gjord på 1 banan, lite jordnötssmör, glutenfritt mjöl, lite havremjölk, vanilj, bakpulver och blåbär. Nästa gång ska jag testa med hallon och att eventuellt göra den i ugnen! 😍

[Tilde]
2016-01-14 19:05
#3

Havrepasta med "sås" gjord på lök, vitlök, spenat, basilika och soltorkade tomater. Oväntat gott! 🤤 Sparris vid sidan om.

Vovisch nr2
2016-01-14 21:02
#4

Vad allt ser gott ut! Följer gärna för inspiration!🙂

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

[Tilde]
2016-01-15 11:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#4 Tack, kul att höra! 😃

Till frukost idag blev det bara en smoothie då jag inte var så hungrig. Jag gjorde den på banan, hallon, blåbär, jordgubbar, spenat och dadlar + havremjölk. Har tyvärr ingen riktig blender så det blir lite klumpigt men jag tycker faktiskt bara det är gott. 

MynonaE
2016-01-15 13:42
#6

Följer för inspiration!

Annons:
vendelay
2016-01-16 08:29
#7

Wow, vad gott allt ser ut! Följer också för inspo, allt ser ju helt fantastiskt ut! Har du någon instagram där du lägger ut maten också?😊

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Tilde]
2016-01-18 12:05
#8

#7 Tack så mycket! Hmm ett instagramkonto var faktiskt en bra idé! Jag ska kika på det. 😃 Har än så länge bara instagram för min hund, haha.

Här är dagens frukost: Chiapudding igen fast den här gången gjord på havremjölk och med kiwi. Jag älskar kiwi! ❤️

Funderar på att göra egen hummus och sallad till lunch och en god soppa till middag idag. Slänger upp bild på i alla fall middagen om den blir bra! :)

[Tilde]
2016-01-18 17:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Slänger upp en bild på lunchen också. Gjorde som sagt egen hummus och en enkel sallad därtill. Ojojoj vad gott det var och lätt att göra egen hummus! 😃

Candy123
2016-01-20 14:49
#10

Följer :). Tycker också du kan göra ett instagramkonto :D

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Sarah
2016-02-01 10:55
Upp till toppen
Annons: