Annons:
Etikettallmänt
Läst 1816 ggr
blåbärspajen
2/3/16, 3:36 PM

Dålig av soja bönor

Hej jag gjorde en gratäng med soja bönor i och fick fruktansvärda magsmärtor efter.. Så kommer aldrig äta soja bönor igen.. Men tror ni att jag kan äta resten av gratängen om jag pillar bort bönorna?

Annons:
Lia
2/3/16, 3:47 PM
#1

Jag tål inte sojabönor men jag kan äta mat som varit i kontakt med det. Har du samma problem som mig bör det vara okej att peta bort :-)

[klarabastin]
2/4/16, 3:06 PM
#2

Är du säker på att de var just bönorna som orsakade smärtan?

vendelay
2/13/16, 9:46 PM
#3

Brukar inte känslighet mot soja visa sig i utslag och inte i magsmärtor? Kanske var det någonting i gratängen som var dåligt, som passerat bäst före eller dylikt?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[zinnia578]
2/13/16, 10:13 PM
#4

Har en dotter som är väldigt överkänslig mot soja, hon är också laktosintolerant men klarar sojan sämre.
Det enda typen av soja hon tål är fermenterad soja, så visst kan man reagera med stora magsmärtor om man inte tål det.

Jag skulle nog rekommendera dig #0 att du inte äter mat som innehåller soja om du får ont.

vendelay
2/13/16, 10:15 PM
#5

#4 Okej, bra att veta! Jag visste inte att magsmärtor var ett symptom.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Lia
2/14/16, 2:43 AM
#6

Får jag i mig för mycket, tex dricker soya mjölk ligger jag och skriker av smärta en hel dag. Finns det lite i olika produkter får jag också ont, men det går över efter några timmar och är inte lika illa. Så är man väldigt känslig är det bra att kolla vad produkterna man köper innehåller, när jag kom på efter insjuknandet vad jag inte tålde blev jag väldigt överraskad över hur mycket soja och majs det är i allt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: