Annons:
Etikettallmänt
Läst 1100 ggr
Rheen
2016-03-30 20:17

Nu är jag en av er!

Wihoo!

Tycker vi tar en snabb applåd till mig; som nu officiellt kan börja kalla mig vegetarian!

Idag skedde slutsteget, jag fick börja äta vegetariskt i skolan, så nu utesluts allt kött från min kost. (Också godis samt andra snacks och godsaker som innehåller gelatin har jag vinkat hejdå till)

Jag har käkat alla möjliga sorters vegetariska måltider senaste veckorna här hemma, men i skolan har jag inte vågat fråga hur man ska gå tillväga för att få äta vegetariskt. Det blev det ändring på igår, så från och med idag får jag äta vegetariska måltider i skolan! 😂

Det känns så himla bra!

Det faktum att jag ätit djur har fått mig att må så fruktansvärt dåligt i runt ett års tid nu. Jag har tänkt
''Nej nu tar jag och slutar äta köttprodukter''
flertal gånger, men det har bara känts så omöjligt.

Det som fick mig att ta mig i kragen var en video jag snubblade över på vegan iFokus, jag satt där och bölade på golvet över de kloka orden som han i videon sa och bestämde mig för att nu får det vara nog; nu slutar jag stödja tortyren och lägger av med att äta dem som jag säger att jag älskar. Och så blev det.

Jag har läst på vad jag behöver äta för att få i mig de vitaminer och ämnen som min kropp behöver - och hittills mår min kropp prima. Folk omkring mig är en aning skeptiska, men än så länge accepterar de det. Fast varför de egentligen ska ha åsikter omkring de val jag tar i mitt liv, så länge jag både fysiskt och psykiskt mår bra, förstår jag inte. Nåja, jag vet i alla fall att jag själv är glad över det beslut jag tagit nu.

Så fort jag flyttar hemifrån ska jag satsa på veganism. Tycker inte om det sätt djuren inom mjölk-, och äggbranschen behandlas, men just nu vänjer jag min kropp med min nya livstil; och jag tar en sak i taget.

Sådär, det var väl allt jag ville ha sagt i mitt ganska meningslösa inlägg, haha. Nämen, tänkte bara hojta till och berätta för er i vegetarianskaran att lilla jag har anslutit mig till er! 👋

~ Rheen.

Annons:
[NeferNefer]
2016-03-30 20:21
#1

Bravo! Heja dig 🤗🌺

vendelay
2016-03-30 20:27
#2

Bra jobbat! Hoppas det går bra för dig och att du hittar många vegetariska matfavoriter. Tycker också att det är jättebra att du även funderar på veganism, för precis som du säger har de djuren inte det bra heller. Lycka till!! 🤗🥳

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Sarah
2016-03-30 21:40
Stallmima
2016-03-31 20:13
#4

Grattis!   🌺

Sabinan
2016-04-04 00:45
#5

Grattis till din nya livsstil.
Det finns otroligt mycket goda vegetariska rätter. Att du läst på om vad du behöver för näringsämnen är också bra.
Det kommer inte vara några problem med att du gått över till vegetariskt, snarare tvärtom. Du kommer må psykiskt och fysiskt bättre. 🙂

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Upp till toppen
Annons: