Annons:
Etikettrecept-varmrätter
Läst 1648 ggr
Katniss
9/17/16, 1:15 PM

Tips på mat?

Hejsan! Jag letar efter vegetariska recept som passar till middag eller lunch. Helst ska det inte vara för 'grönsakigt' så att även de som inte gillar grönsaker så mycket kan äta. Måste ändå vara nyttigt, inga färdigrätter. Några tips?💕

R.I.P. Anton 💔

Annons:
Maria
9/17/16, 1:20 PM
#1

Vegetarisk lasagne t.ex?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Stallmima
9/17/16, 8:17 PM
#2

Kolla in quorns hemsida, där finns massor med goda recept  👍

Carmarino
4/5/17, 11:59 AM
#3

Kanske den här vegetariska grytan kan vara ett alternativ?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Katniss
4/7/17, 6:46 AM
#4

Tack för alla svar!

R.I.P. Anton 💔

sp0ngeb0b
4/9/17, 10:07 PM
#5

Räknar du halvfabrikat som färdigmat? Om inte så kan du ju göra lite vad som helst på vegetarisk färs, filé, bitar, biffar, bollar osv… går ju att äta med massor av olika tilbehör. Om du inte vill äta halvfabrikat kan du ju göra t.ex. falafel, bönbollar eller bönbiffar. Där kan du säkert smyga ner grönsaker som inte märks. Eller soppa, där går ju att slänga i vad som helst och sedan mixa ihop allt. Basically allt där du mixar ihop allt till en smet/sås/röra, där göms ju alla grönsaker. Eller kanske rotfrukter och grönsaker i ugn? Jag ÄLSKAR att slänga in potatis, sötpotatis, palsternacka, morot, lök och paprika i ugnen 😍 funkar ju med rödbeta, broccoli, blomkål, tomat, osv osv… vad som helst egentligen :D

Sjuttan
4/11/17, 11:06 AM
#6

Jag utgår gärna från kokt pasta, typ skruvar eller penne. Ibland kokt råris eller matvete. Tillsätter sedan det jag känner för. Kanske slantar av vegkorv, Quorn el dy. Sedan. kanske tomat i tärningar, smått skuren vitlöksklyfta, vaxbönor eller gröna bönor i bitar m.m. kanske kikärter, äppeltärningar, purkolöksringar, champinjoner, grovt riven morot, ja alternativen är oändliga. Ibland slänger jag i en skvätt grädde för att få det lite såsigare. Fräser alltsammans i lite matfett i en panna. Kryddar med favoritkryddor, för min del gärna citronpeppar. Lycka till!

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Annons:
Sarafiaklara
4/15/17, 10:25 PM
Stallmima
4/15/17, 10:48 PM
#8

Bloggaren på "jävligt gott"  har massor med kalasgoda mat-recept  😃

Upp till toppen
Annons: