Annons:
Etikettrecept-frukost
Läst 1115 ggr
Odd
2/3/17, 6:10 AM

Mjölkfri yoghurt

Kan ni tipsa om någon god mjölkfri yoghurt, eller ett liknande substitut? Testade Oatly's havregurt jordgubb nyligen men den var förskräcklig =X Sen blir sortimentet ännu mindre eftersom jag inte tål sojaprodukter heller… Vill kunna äta något krämigt och gott på morgonen ibland!

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Annons:
DesK
2/3/17, 6:16 AM
#1

Oatlys naturella havreghurt är bra tillsammans med naturella bär och hemgjord müsli. Alla smaksatta yoghurtar innehåller på tok för mycket socker och är därmed värdelösa ur näringssynpunkt.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Odd
2/3/17, 6:19 AM
#2

#1 Tack för rådet, men sockret bryr jag mig inte om för tillfället! Havregurtarna smakade inget vidare och hade en väldigt konstig färg/konsistens, visst gick den ner men det var inget jag njöt utav eller är villig att betala för.

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

surikatflicka
2/11/17, 4:59 PM
#3

Om du är allergisk mot soja blir ju utbudet precis som du säger en aning begränsat. Jag tycker också att havreprodukter smakar vedervärdigt, men testa mandel och cashewnötsgrädde också.

Om jag inte svarat på något i en tråd får du gärna skicka iväg ett PMGlad


Odd
2/11/17, 7:28 PM
#4

#3 Fick ett bra tips på kokosyoghurt, som man eventuellt kunde göra med cashewgrädde, på matlust iFokus (kan tyvärr inte länka från telefonen men här är adressen http://matlust.ifokus.se/discussions/58941192ce12c413640009c5-mjolkfri-yoghurt). Ska testa det någon dag när jag har råd med probiotika =)

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Upp till toppen
Annons: