Annons:
Etikettrecept-varmrätter
Läst 1182 ggr
Lakritsstjärna
2017-06-09 15:28

Vad ska jag bjuda på?

Ska bjuda hem en kompis som är gluten, mjölkprotein och ägg allergiker och själv är jag vegeterian. Några tips på vad jag kan bjuda på. Står helt still i mitt huvud just nu.

Annons:
tlover
2017-06-09 15:54
#1

Gör något helvegetariskt, det finns mängder helvegetariska glutenfria recept.

Vad gillar du annars? Potatis är ju en höjdare tex, nötter/frön är jättegoda i mat tex fröbollar (sök på sajten så hittar du nog), eller någon chiligryta, el curry. Med ris då. 

Nudelsoppa (hemmagjord), wok osv funkar ju med risnudlar eller riktiga bovetenudlar om du hittar såna (många har vetemjöl i sig däremot)

m.m

Vill du göra något mer lyxigt kan du göra tex terökt tofu med ris och wokgrönsaker (recept finns inne på te ifokus)

l'm back

vendelay
2017-06-09 16:42
#2

Nu fick du förstås helt underbara förslag av tlover men om du ändå skulle behöva mer inspiration kan du googla "glutenfri vegan" så lovar jag att det dyker upp miljoner recept!

(Helvegetariskt och veganskt är samma sak när det kommer till mat men du får upp fler träffar om du söker på vegan)

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Lakritsstjärna
2017-06-09 18:55
#3

Tack för alla bra tips blir nog chiligryta med ris, det lät lagom lyxigt och lättlagat. Jag ska klara av att laga maten också så det får inte vara allt för komplicerat 😊

galaxsta
2017-06-14 11:24
#4

Ett annat tips är Risentas nya produkter, typ kikärtsbollarna/falafel! Jätteenkelt men ändå hemmagjort och supergott!

Upp till toppen
Annons: