Annons:
Etikettallmänt
Läst 1410 ggr
gladtjej123
1/22/18, 10:26 PM

Vegetariska maten smakar skit!

Så jag går på högstadiet och är pesco vegetarian (jag äter inte kött men fisk och skaldjur) På min skola smakar den vegetariska maten INGENTING (!!!) Det är alltid samma sak, torra bitar soja-kött ish utan något till och jag kan inte äta det. Det slutar alltid med att jag äter ett knäckebröd och går hungrig. Borde det vara såhär? Ganska säker på att vi inte får ta med egen mat men vad ska jag göra? Tacksam för svar!

Annons:
Stallmima
1/22/18, 10:47 PM
#1

Informera gärna skolan om att det finns en uppsjö av goda vego-recept. Finns det matråd i din skola?

gladtjej123
1/23/18, 10:12 AM
#2

Nej, tyvärr :((

Stallmima
1/23/18, 7:45 PM
#3

#2 Se till att engagera dig att få till ett matråd eller prata med personalen i matsalen, finns det fler vegetarianer på din skola?

gladtjej123
1/23/18, 11:01 PM
#4

#3 tror tyvärr inte det, alla på skolan är ganska ”emot” att vara vegetarian och det har blivit en grej att reta folk som är det. De som var det förut har nog börjat äta kött igen..

Lakritsstjärna
1/26/18, 10:48 PM
#5

Tråkigt att den vegetariska maten är så tråkig i din skola. Det är inte speciellt inspirerande för folk att vilja välja vetetariskt. Tror de i jöketcinte är så vana vid att laga vegetariskt. Du kan inte tipsa köket om några bra recept? Det vore ju finnas något sätt att komma i kontakt med köksansvarig. Min dotter på 7 år är mycket nöjd med maten hon får och När jag gick i gymnasiet för snart 10 år sedan så lyckades de med vegetariska maten de flesta dagarna. Så kunde de för 10 år senan borde även din skola kan jag tycka

Upp till toppen
Annons: