Annons:
Etikettlivsstil
Läst 1448 ggr
RosaYlva
2/21/18, 6:09 AM

Underlätta?

För några år sedan levde jag som vegetarian. Mådde bra. Men sen ville jag bara testa hur kött smakade och fastna igen. I somras satte jag en stor seg bit kött, fick ingen luft och tuppade av för en sekund eller så men till slut fick vi loss köttbiten. Efter det har jag inte ätit så mycket griskött. Händelsen satte sina spår. Vågade nämligen inte äta kött hemma då jag bor ensam. Jag har sakta valt att gå över vegetarisk kost men ppå mitt "jobb" får vi maten från en restaurang och de har ingen som helst vegetarisk maträtt. Dessa matlådor skrivs upp och faktura skickas till min förvaltare. <Själv har jag inte tillräckligt med pengar att ta med mat och äta middag hemma samt frukost. Får inte så mycket pengar varje vecka. Hur kan jag övergå till helt vegetariskt? 😃

Bästaste hälsningar. Hjärta

 RosaYlvas personliga blogg

Annons:
Maria
2/21/18, 6:26 AM
#1

Försök att googla runt. Det finns hur mycket bra recept på god och billig mat som du tillagar själv som du dessutom kan frysa och billigare än så kan du nog inte komma.

Jag gissar att du får betala en del för dina matlådor. Just egna matlådor är något man kan spara mycket pengar på och det brukar vara godare också😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

RosaYlva
2/21/18, 6:29 AM
#2

#1 Jo matlådorna betalar min förvaltare så det drar inte på min "veckopeng". Imorgoon skall jag jag göra en vegetarik lasagne med spenatplattor och vegosfärs.

Bästaste hälsningar. Hjärta

 RosaYlvas personliga blogg

Maria
2/21/18, 7:14 AM
#3

#2 Åh det låter gott.

Fast din förvaltare betalar väl med dina pengar gissar jag även om det inte just är din veckopeng.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

RosaYlva
2/21/18, 7:29 AM
#4

Ja det är sant att hon gör.

Bästaste hälsningar. Hjärta

 RosaYlvas personliga blogg

Tant Grön
2/21/18, 12:41 PM
#5

Kan du inte prata med restaurangen om de kunde ta bort köttet och sätta till lite mera grönsaker istället?

RosaYlva
2/21/18, 12:44 PM
#6

Kan ringa och fråga.

Bästaste hälsningar. Hjärta

 RosaYlvas personliga blogg

Annons:
Soligajag1
3/13/18, 6:51 AM
#7

#0   Det finns massor med goda Vegetariska rätter du kan tillaga själv. 

Kolla upp på nätet bara, googel är din vän , brukar min son säga.  

Tex , dessa grönsaksbiffar jag gjorde på mitt förra jobb, blev mycket uppskattade . 

Det är morötter, broccoli, lök , färsk persilja , salt och peppar.  du kokar morötterna först en ca 15 min, sen lägger du i broccolin( du kan köpa djupfryst broccoli med i buketter , det gör jag ibland) sedan har du i löken , kokar 5.10 min till. tar ur grönsakerna , sila ur vätskan i en annan kastrull , den kan du använda till nästa gång du kokar grönsaker eller lägg upp i små burkar, ställ i frysen. ( använd till buljong) mycket godare än dem köpta buljongerna. 

Sedan mixar du allt lite grann i en matberedare eller för hand med en gaffel.  rör ihop till en smet, lägg i ett ägg + kryddor. hacka persilkjan och ha i . blanda och forma till biffar , servera med bulgur + sallad + dressing. Mums!!! 🙂

HH 🙂

RosaYlva
3/13/18, 7:08 AM
#8

Låter och ser smarrigt ut. 🙂

Bästaste hälsningar. Hjärta

 RosaYlvas personliga blogg

Upp till toppen
Annons: