Annons:
Etikettlivsstil
Läst 1034 ggr
RosaYlva
3/1/18, 8:39 PM

Motsträvig mamma

Jag vill övergå helt till vegetariskt kost igen och nu är jag hos min mamma i några dagar. Hon vill varken äta eller laga vegetarisk kost. Jag erbjöd mig att laga vegetarisk mat men det ville hon inte veta av. Hon vill ha kött. Vet inte vad jag skall göra för både hon och jag inte har så mycket pengar så det räcker till två olika maträtter.

Äsch blev lite luddigt förklarat.

Bästaste hälsningar. Hjärta

 RosaYlvas personliga blogg

Annons:
Kalli
3/1/18, 10:10 PM
#1

Går det inte att göra en gemensam grund och sedan köper ni till vad ni vill ha på sidan om?

RosaYlva
3/2/18, 5:54 AM
#2

>Hur menar du då? Tex så ville jag laga lasagne men hur gör man grunden i det? När jag åker hem på söndag kommer jag få med mig mina två yngsta jäntor. Då blir det bättre. 😃

Bästaste hälsningar. Hjärta

 RosaYlvas personliga blogg

Kalli
3/2/18, 6:12 PM
#3

Lasagne blir nog svårt men eftersom det bara är några dagar kanske man kan hitta något annat där det lättare går att göra både vegetariskt och inte.

vendelay
3/3/18, 6:28 PM
#4

Alltså, vad är grejen med vuxna människor som inte ens kan tänka sig att smaka vegetarisk mat? 😕 Så jäkla töntigt, om ni ursäktar.

Det Kalli menar är nog typ att göra exempelvis potatis & rotsaker i ugn, en sås och sedan vegoalternativ till dig och köttalternativ till mamman. Så det mesta ni äter ihop blir vegetariskt, "grunden" liksom.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

RosaYlva
3/3/18, 6:44 PM
#5

#4 aha okej då förstår jag.

😃

Bästaste hälsningar. Hjärta

 RosaYlvas personliga blogg

Soligajag1
3/12/18, 8:46 AM
#6

Hejsan ! 

Håller med #4 där, hur svårt är det att din mamma hade köpt en köttbit till potatisen och du gör en grönsaksbiff tex,  utav morot, broccoli o lök + kryddor.  inte så dyrt heller . o sen en sallad till eller bara tomat o gurka.

HH 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: