Annons:
Etikettallmänt
Läst 1480 ggr
RosaYlva
2018-03-12 06:54

Viktminskning och vegetarian?

Hej undrar om jag kan gå ner i vikt när jag äter vegetarisk mat? Det är inte huvudsaken till att jag valt att äta vegetariskt. Det är för att jag inte tycker om kött längre.

Bästaste hälsningar. Hjärta

 RosaYlvas personliga blogg

Annons:
[[Lovemyselff]]
2018-03-12 07:33
#1

Ja varför skulle du inte kunna de? =)

Soligajag1
2018-03-12 08:18
#2

#0   Det  är klart du  kan , det finns ju så mycket goda vegetariska rätter , titta på Vikväktarsidan , där hittar du massor med recept tex. 

Jag åt LCHF förut , , en diet det med . Men man ska ha i så  mycket grädde och smör i allt . Men att ta bort  bröd, ris, potatis och pasta är bra .  

Jag gick ner 7 kg i ett huj med den dieten.  Ja, vad händer sen, går upp lika fort för jag kan inte låta bli godsaker som godis och bullar. 

Nu kämpar jag igen med vikten.  Vill ner 10-15 kg , men får ta det sakta. 

Såna här biffar gjorde jag en gång. Grönsaksbiffar ,  serverade dessa på ett Cafe , som jag jobbade på. Men ta en sallad till istället , Dressing av Olja, citron , färsk persilja, salt .

 Nu ser jag att jag har haft bulgur till denna rätt , det kan du äta + salladen . Tycker du om oliver ??  Det brukar jag ha i min sallad . sen apelsiklyftor vid sidan om maten.  

Lycka till . 

Vill du ha receptet så säg till!  🙂

HH 🙂

vendelay
2018-03-12 11:31
#3

Du kan gå ner, gå upp eller ligga på samma vikt OAVSETT vilken diet du har. Det handlar i slutänden om antal kalorier och sånt. Anledningen till att många går ner i vikt av vegetarisk kost är för att grönsaker innehåller färre kalorier än animalier, och folk äter inte tillräckligt med kalorier.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

RosaYlva
2018-03-12 20:10
#4

Tack alla för svaren jag fått. Det låter lovande.

Bästaste hälsningar. Hjärta

 RosaYlvas personliga blogg

Sarah
2018-03-15 11:05
#5

Självklart kan man gå ner och ofta är vegetarianer lite smalare än blandkostare. Men vegomat är inte något självklart för viktminskning. Man kan ju äta onyttigt även som vego liksom :)

RosaYlva
2018-03-15 17:06
#6

Precis.

Bästaste hälsningar. Hjärta

 RosaYlvas personliga blogg

Annons:
Upp till toppen
Annons: