Annons:
Etikettlivsstil
Läst 1346 ggr
sebastian Ekdahl
3/22/18, 5:54 PM

att bli en vegetarian

Hej, jag har länge funderat på att bli vegetarian, jag är bara 14 år och jag har nu iallafall börjat äta endast vegetariskt i skolan, jag har däremot två problem. 

Det första är egentligen inget stort det är bara det att jag helt ärligt tycker visst kött är så himla gott, jag tror dock jag kan komma över det själv för det finns helt underbara vegetariska alternativ för allt nuförtiden.

Det andra problemet som jag har stött på det är att resten av min familj liksom älskar kött o så, har ni något jag kan göra för att få min familj att fixa vegetarisk mat till mig för dem svarar bara att dem tycker det är jobbigt och bökigt. Så jag antar att jag får vänta ett tag innan jag kan bli heltidsvegetarian😢😴 (heltidsvegetarian låter kanske lite konstigt jag vet inte😂)

Annons:
MonicaLagerquist
3/22/18, 5:58 PM
#1

När ett av mina barn valda att gå över till vegetarisk mat så var hon nog ungefär lika gammal som du är nu.

Vi hade det uppläget att hon skulle äa samtidigt med oss och att hon fick laga sin mat själv om hon inte ville äta det som serverades-Jag handlade hem så att det fanns att laga mat av.

Stolt ägare till fem La permer

sebastian Ekdahl
3/22/18, 6:01 PM
#2

Tack så mycket! ska kolla med mina föräldrar ifall jag kan göra på samma sätt som din dotter. Jag gillar att laga mat så det ska bli kul 😉 Bra lösning

tlover
3/22/18, 6:06 PM
#3

Jag skulle göra som #1, erbjud dig iallafall att laga "din del" (ofta kan man ju äta tex samma potatis och samma sallad) så att det inte blir extra jobb för dina föräldrar

För att få bukt på det första problemet så behöver vi veta vilken slags kött/rätter som du gillar

l'm back

Upp till toppen
Annons: