Annons:
Etikettallmänt
Läst 1367 ggr
Tant Grön
6/1/18, 3:34 PM

Fy för Knorr

Köpte Knorrs  lasagneplattor med färdig sås. Jag är ju vegetarian och på sidan av paketet stod det Veggitips: man kunde i stället för att sätta till köttfärs ta aubergine, spenat och fetaost. Som tur var läste jag innehållsförteckningen innan jag skulle laga och där stod det att det innehöll baconfett från gris. Kände mig väldigt lurad och hade oturligt nog köpt två paket.
Skrev till Knorr (Unilever) och klagade och fick ett ganska snorkigt svar att jag borde ha förstått att det inte var vegetariskt eftersom det inte stod vegetariskt på framsidan. Galen
Blev ju väldigt dyra lasagneplattor.

Kommer aldrig att köpa något från dem mer. Arg

Annons:
Novachan
6/1/18, 4:17 PM
#1

Tycker inte om det argumentet. Är ju inte som att man brukar skriva ut "vegetariskt" på en massa olika pastor och ris. Jag skulle också antagit att det inte finns någon animaliskt i lasagneplattor. Du är hundra på att dom menade lasagneplattorna och inte att det syftade på att det är baconfett i den färdiga såsen?

Tant Grön
6/1/18, 4:22 PM
#2

Jo det är i såsen och den skulle ju blandas med grönsakerna i stället för att blanda med köttfärs. Aubergine, spenat och fetaost + lasagneplattor blir nog ganska torrt 😃

Novachan
6/1/18, 4:47 PM
#3

Ah okej, hade nog också trott att såsen skulle vara vegetariskt rent naturligt sätt, fast det är ett ganska lätt antaganden/misstag/missförstånd vid många andra såser också - iaf om man försöker äta veganskt - vanligt att de kan innehålla ägg och/eller mjölkprodukter. Finns också t.ex. en del potatissallader som innehåller ägg också i sin såsblandning… Så man måste läsa även på såser och inte anta att det är helt vegetariska eller veganska är lärdomen här (hoppas du inte tar illa upp på min formulering).

Detta inlägg var en bra påminnelse till mig själv

[134643]
6/1/18, 5:40 PM
#4

Tycker att det är klumpigt formulerat av dem att skriva veggietips på sidan när det inte innebär att det blir vegetariskt. Jag förstår hur de menar men de flesta tolkar det nog som vi. Och det är ju ordentligt trist att du fick ett sådant tråkigt svar tillbaka 😡

vendelay
6/19/18, 8:37 PM
#5

Riktigt trist av dem, håller med dig.

En grej jag funderat över - vad sjutton är poängen med baconfett? Har ni ens hört något äckligare? Steker de bacon och samlar upp fettet eller vad?! 🤢

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Novachan
6/19/18, 9:30 PM
#6

#5 Det är ett gammaldags tips att göra så för att få godare smak på maten, eller något i den stilen. Läste om detta i någon artikel för inte så länge sedan. Håller med om att det låter lite äckligt…

Annons:
Upp till toppen
Annons: